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Impact accounting : developing a first approach for monetizing the impact of corporate in-kind donations on the community

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Abstract(s)

The thesis aims to develop a possible approach for Sonae MC to monetize the impact of corporate in-kind donations on the community. The current accounting system lacks a comprehensive understanding of a company's value creation, as it cannot incorporate social and environmental impact. This also applies to in-kind donations. Only the impact of corporate in-kind donations on the corporation’s financial situation is considered in the accounts. The literature lacks information on the impact created through in-kind donations on the community. Existing research focuses on the impact of in-kind donations on the corporation’s financial performance. The findings indicate that corporations are currently measuring the impact of in-kind donations on the community in terms of inputs (monetary value of in-kind donations) and/or outputs (number of institutions reached), based on different calculations, and monetizing procedures. Measuring the impact of in-kind donations on the community turns out to be difficult and very complex. As a first approach to monetizing the impact of in-kind donations on the community, the thesis proposes to determine a market value for corporate in-kind donations in a standardized way. The market value is suggested to be determined based on the average retail price, which makes it possible to value in-kind donations independently of a company's price or cost structure.
A tese tem como objetivo desenvolver uma abordagem possível para a Sonae MC rentabilizar o impacto dos donativos em espécie da empresa na comunidade. O atual sistema contabilístico carece de uma compreensão abrangente da criação de valor de uma empresa, uma vez que não é capaz de incorporar o impacto social e ambiental. Isto também se aplica às doações em géneros. Apenas o impacto das doações em espécie das empresas na situação financeira da empresa é considerado na contabilidade. A literatura carece de informação sobre o impacto criado pelas doações em espécie na comunidade e a investigação centra-se no impacto das doações em espécie no desempenho financeiro da empresa. Os resultados indicam que as empresas medem atualmente o impacto das doações em espécie na comunidade em termos de entradas (valor monetário das doações em espécie) e/ou saídas (número de instituições abrangidas), com base em diferentes cálculos e procedimentos de monetização. A medição do impacto "real" das dádivas em géneros na comunidade revela-se difícil e muito complexa. Como primeira abordagem à monetização do impacto das doações em géneros na comunidade, a tese propõe que se determine um valor de mercado para as doações em géneros das empresas de uma forma padronizada. Sugere-se que o valor de mercado seja determinado com base no preço médio de retalho, o que permite avaliar os donativos em espécie independentemente da estrutura de preços ou custos de uma empresa.

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Keywords

Impact accounting Measuring impact In-kind donations Corporate philanthropy Monetizing social impact Contabilidade de impacto Medição de impacto Donativos em espécie Filantropia empresarial Monetização do impacto social

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