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Viagens Abreu : how can traditional travel agencies develop new strategies to become more competitive?

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Abstract(s)

Viagens Abreu has been the leading travel agency in Portugal for decades. However, over the last 15 years, there have been emerging new online travel agencies that aim to bring to the customer convenience, more benefits and prices that are more competitive. In order to adapt to this new source of rivalry, travel agents have changed their way of doing business and are providing themselves online service. The main purpose of this dissertation is to identify and understand additional ways how traditional travel agencies may become more competitive in the future. The case starts by analysing the global travel agency industry that includes the main trends and challenges, followed by an analysis from the point of view of Viagens Abreu that includes an overview of the company, followed by an analysis of the main competitors. Moreover, it will be presented strategies employed by traditional travel agencies that keep up with the latest travel trends. Besides the case study, this dissertation contains a literature review section in which there is a theoretical approach that supports the case analysis. The case concludes with the recommendations that Viagens Abreu should adopt such as bring virtual reality to stores, engage in strategic partnerships with Airbnb and Uber, bet on vloggers and social media to increase brand awareness, provide tailor-made experiences and provide a personalized service through travel consultants.
A agência Viagens Abreu tem sido líder de mercado ao longo de várias décadas. Contudo, nos últimos 15 anos, têm surgido novas agências de viagem online que proporcionam ao cliente um serviço mais conveniente, com mais benefícios e com preços de mercado mais competitivos. Deste modo, face a estes novos players de mercado, as agências de viagem têm reformulado os seus modelos de negócio e estão também a disponibilizar um serviço online. Esta dissertação visa compreender e identificar novas medidas estratégicas que possam ser adotadas pelas agências tradicionais de viagem de forma a tornarem-se mais competitivas no futuro. O caso de estudo começa por analisar a indústria das agências de viagem a nível global, seguindo-se uma análise do ponto de vista da Viagens Abreu que inclui um enquadramento da empresa e uma análise dos seus concorrentes. Por conseguinte, irão ser apresentadas algumas estratégias já adotadas por agências de viagem que têm vindo a acompanhar as novas tendências do sector. Para além do caso de estudo, esta dissertação contém uma revisão de literatura na qual existe uma abordagem teórica que suporta a análise do caso. O caso de estudo é concluído com recomendações estratégicas para a Viagens Abreu nomeadamente, a adoção do conceito de realidade virtual nas lojas, estabelecer parcerias estratégicas com o Airbnb e com a Uber, contratação de vloggers e aposta nas redes sociais para reforçar a notoriedade da marca, criação de experiências tailor-made e serviço personalizado através de consultores de viagem.

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Traditional travel agencies Online travel agencies Customer loyalty Customization Agências de viagem tradicionais Agências de viagem online Fidelização do cliente Personalização

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