Repository logo
 
Publication

Do family businesses perform better than the market in U.S.A. : the jewish case

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorBunkanwanicha, Pramuan
dc.contributor.authorAzinheira, Susana Pinto
dc.date.accessioned2016-04-28T10:15:46Z
dc.date.issued2015-11-06
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractThis thesis investigates the Family Businesses and the Jewish Family Businesses monthly stock price performance compared with Non-Family Businesses and Non-Jewish Family Businesses. Some previous studies concluded that on average Family Businesses as a whole tend to have a better long term performance and create more value when compared with Non- Family Businesses. Jews are known, and/or stereotyped, to do better in economic terms and to be healthier, so this study aimed at discovering if this tendency does translate in a better company performance. Family Businesses theoretically can render this better as the culture and values will be more present in the company. Using the companies of the S&P 500 of 2014 as a sample, and analyzing them from 2005 to 2014, we observe that, although with no statistical significance, the Non-Family Businesses performed better than the Family Businesses as a whole, but on average the Jewish Family Businesses are the ones that performed better.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação analisa o desempenho mensal dos preços das ações de Empresas Familiares e de Empresas Familiares Judaicas, comparando-as com a performance das Empresas Não-Familiares e Empresas Familiares Não Judaicas. Alguns estudos realizados anteriormente concluíram que em média as Empresas Familiares como um todo tendem a ter um melhor desempenho a longo prazo e a criarem mais valor quando comparadas com Empresas Não-Familiares. Os Judeus são conhecidos, e/ou estereotipados, por serem mais orientados para o negócio e por deterem uma riqueza acima da média, este estudo versa por isso mesmo descobrir se realmente os Judeus têm uma melhor performance empresarial. Teoricamente as Empresas Familiares poderiam traduzi-lo ainda melhor, uma vez que a cultura e os valores estariam mais presentes na empresa. Usando empresas do S&P 500 de 2014 como amostra, e analisando a sua performance de 2005 a 2014, foi possível observar, embora sem significância estatística, que as Empresas Não-Familiares tiveram uma performance melhor do que as Empresas Familiares como um todo, mas que em média as Empresas Familiares Judaicas tiveram a melhor performance.pt_PT
dc.identifier.tid201172119
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/19998
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectFamily businesspt_PT
dc.subjectJewish culturept_PT
dc.subjectEmpresas familiarespt_PT
dc.subjectCultura judaicapt_PT
dc.titleDo family businesses perform better than the market in U.S.A. : the jewish casept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201172119.pdf
Size:
640.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: