Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Interplay between open vs. closed innovation and foreign market entry mode : evidence from ThermalTech company

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203222865.pdf276.4 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

This thesis intends to explore the interplay between open and closed innovation and how it influences the foreign market entry modes chosen by a multinational company. This study initially reviews the literature on the topics of open innovation, closed innovation, internationalization, and foreign market entry modes. Next, building upon findings from a single case study of ThermalTech- a multinational company in the fields of energy and building technology and after conducting multiple semi-structured interviews with managers operating in international environments, we found that ThermalTech tends to protect its intellectual property strongly by investing heavily on research and development activities in-house. However, it is understanding the necessity to adopt open innovation practices, namely in product development and foreign market access, in order to achieve further business growth and financial return.
Esta tese pretende explorar a interação ente inovação aberta e fechada e como estas influenciam as multinacionais na escolha do modo de entrada em mercados internacionais. Inicialmente será feita uma revisão de literatura sobre os tópicos de inovação aberta, inovação fechada, internacionalização e modos de entrada em mercados internacionais. De seguida, a metodologia escolhida foi um estudo de caso único da empresa ThermalTech- uma empresa multinacional nos ramos da energia e tecnologia de edificios. Apos conduzir uma serie de entrevistas semiestruturadas com gestores em atividade em ambientes internacionais, foi descoberto que a ThermalTech tende a proteger fortemente a sua propriedade intelectual ao investir seriamente em atividades de pesquisa e desenvolvimento internamente. No entanto, a empresa começa a entender a necessidade de adotar praticas de inovação aberta, nomeadamente em desenvolvimento de produto e acesso a mercados internacionais, de modo a atingir objetivos de crescimento de negocio e retorno financeiro.

Description

Keywords

Open innovation Closed innovation Internationalization Foreign market entry Inovação aberta Inovação fechada Internacionalização Modos de entrada em mercados estrangeiros

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue