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Enjoy chocolate without any bitter aftertaste : creating a fairer value chain in the chocolate industry by shifting chocolate manufacturing to Ghana : the case of Fairafric

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBicho, Marta Liliana Nunes
dc.contributor.authorVon Podewils, Sophie Isabell Charlotte Freiin
dc.date.accessioned2021-09-16T08:35:54Z
dc.date.available2021-09-16T08:35:54Z
dc.date.issued2021-02-01
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThis study examines the social enterprise Fairafric which generates social impact in the chocolate industry by shifting chocolate production to Africa. The two central questions of the present analysis are how the entrepreneurial structure of Fairafric contributes to Fairafric’s success regarding social impact in the chocolate industry and commercial success on the chocolate market and how Fairafric acquires competitive advantages on the chocolate market. At first, a literature review on social enterprises and entrepreneurial structures, an overview of the global chocolate industry’s value chain, and a presentation of Fairafric are provided as factual basis. The first part of the analysis focuses on how Fairafrics entrepreneurial structure contributes to Fairafric’s social and commercial success. For that purpose the social entrepreneurship process framework of Lumpkin et al. (2013) is applied. The second part of the analysis focuses on how the business strategy of Fairafric enables Fairafric to acquire competitive advantages on the chocolate retail market. For this purpose, the differentiation strategy analysis framework of Michael Porter is applied to Fairafric’s business strategy. The results of the analysis show that Fairafric has a strong entrepreneurial orientation that positively affects Fairafric’s social impact and business performance. Furthermore, the analysis shows that Fairafric has acquired significant competitive advantages because of a strong market differentiation of the brand, brand purpose, the products and the communication. On a general level, the thesis shows how entrepreneurial tools are suitable and effective in order to achieve social impact.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo examina a empresa social Fairafric que gera impacto social na indústria de chocolate através da deslocação da sua produção de chocolate para África. As duas questões centrais da análise são como a estrutura empresarial da Fairafric contribui para o seu sucesso em relação ao impacto social na indústria do chocolate e ao sucesso comercial no mercado de chocolate e como a Fairafric adquire vantagens competitivas neste mercado. No início apresenta-se uma revisão da literatura sobre empresas sociais e estruturas empresariais, uma visão geral da cadeia de valor da indústria global de chocolate e da Fairafric. A primeira parte da análise enfoca como a estrutura empresarial da Fairafric contribuiu para o seu sucesso social e comercial. Para esse fim, aplica-se a estrutura do processo de empreendedorismo social de Lumpkin et al. (2013). A segunda parte da análise concentra-se em como a estratégia empresarial de Fairafric lhe permite adquirir vantagens competitivas no mercado retalhista de chocolate. A este respeito, a estrutura de análise da estratégia de diferenciação de Michael Porter é aplicada na estratégia de negócios da Fairafric. Os resultados da análise mostram que a Fairafric tem uma forte orientação empresarial que afecta positivamente o impacto social e o desempenho empresarial de Fairafric. Além disso, a análise mostra que a Fairafric adquiriu vantagens competitivas significativas devido a uma forte diferenciação de mercado da marca, do propósito da marca, dos produtos e da comunicação. A tese mostra como as ferramentas empresariais são adequadas e eficazes para alcançar o impacto social.pt_PT
dc.identifier.tid202657094pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34907
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial enterprisept_PT
dc.subjectSocial entrepreneurial orientationpt_PT
dc.subjectSocial entrepreneurshippt_PT
dc.subjectProcess frameworkpt_PT
dc.subjectPorter´s differentiation strategypt_PT
dc.subjectChocolate industrypt_PT
dc.subjectFairafricpt_PT
dc.subjectOrientação para empreendedorismo socialpt_PT
dc.subjectEmpresa socialpt_PT
dc.subjectEstrutura do processo de empreendedorismo socialpt_PT
dc.subjectEstratégia de diferenciação de Porterpt_PT
dc.subjectIndústria de chocolatept_PT
dc.titleEnjoy chocolate without any bitter aftertaste : creating a fairer value chain in the chocolate industry by shifting chocolate manufacturing to Ghana : the case of Fairafricpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspt_PT

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