Repository logo
 
Publication

How can luxury brands strategically and successfully manage customer touchpoints to deliver luxury experiences?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorOliveira, Ana Lídia Monteiro de
dc.date.accessioned2021-09-15T07:21:49Z
dc.date.available2021-09-15T07:21:49Z
dc.date.issued2021-01-26
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThe increase of market competition and well-informed consumers who seek more unique experiences, the rise of social media and the trend toward digitalization have added a significant number of opportunities through which brands can manage customer interactions. Brands need to decide where to be present, knowing that being present at every point is not a compelling strategy. Research connecting the topic of customer touchpoints and luxury brands consists only of papers related to specific touchpoints and how they create value to the customer or identify the “must have” touchpoints. What research does not reveal is how luxury brands can successfully manage omnipresence and proliferation of touchpoints and yet maintain the brand consistent and powerful. Therefore, the objective of this thesis is to provide a deep understanding to how luxury brands can strategically manage customer touchpoints to deliver luxury experiences. To tackle this topic, a qualitative approach was the most indicated type of research, specifically the use of case studies supported both by primary data from semi-structured interviews and secondary data from companies’ documents, published articles, interviews from credible sources, blogs and podcasts. The results show that the strategic approaches brands are implementing are becoming customer centric; providing seamless experiences through an omnichannel approach and a consistent message; providing service excellence through excellent client advisory, data driven insights, clienteling, convenience, and post-purchase service; and lastly providing frequent and relevant content.pt_PT
dc.description.abstractO aumento da concorrência, consumidores informados e exigentes, redes sociais e digitalização, têm vindo a incrementar significativamente as oportunidades para marcas gerirem a interação com o consumidor. Assim, as empresas têm de decidir onde estar presentes, sabendo que estar presente em todos os pontos de contacto não é a melhor estratégia. A literatura que relaciona os tópicos pontos de contacto com o consumidor e marcas de luxo, consiste apenas em estudos relacionados com os pontos de contacto individuais, e como estes acrescentam valor ao consumidor ou identificam os pontos de contacto mais importantes. Contudo, não revelam como procedem as marcas de luxo para gerir, com sucesso, a omnipresença e ploriferação de pontos de contacto, mantendo a sua consistenência e imagem. Consequentemente, o objectivo desta tese é esclarecer como as marcas de luxo gerem estrategicamente os pontos de contato com o cliente para lhe proporcionar experiências de luxo. Para estudar este tema, decidi realizar uma análise qualitativa usando casos de estudo suportados por dados primários de entrevistas semi-estruturadas e dados secundários de documentos das empresas que constituem os casos, artigos publicados, entrevistas de fontes fiáveis, blogs e podcasts. Os resultados demonstram que as estratégias implementadas pelas marcas de luxo, estão a tornar-se mais centradas no consumidor; oferta de um serviço sem entraves, através de uma abordagem omnichannel e mensagens consistentes; oferta de um serviço de excelência através de apoio ao cliente exemplar, análise de dados do consumidor, criação de relações duradouras e serviço pós-compra; e estabelecer contacto regular com o cliente.pt_PT
dc.identifier.tid202656470pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34859
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCustomer experiencept_PT
dc.subjectCustomer journeypt_PT
dc.subjectTouchpointspt_PT
dc.subjectLuxury brandspt_PT
dc.subjectExperiência do consumidorpt_PT
dc.subjectJornada do consumidorpt_PT
dc.subjectPontos de contacto com o consumidorpt_PT
dc.subjectMarca de luxopt_PT
dc.titleHow can luxury brands strategically and successfully manage customer touchpoints to deliver luxury experiences?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202656470.pdf
Size:
915.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format