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The African market research industry : finding new market spaces

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Abstract(s)

The following thesis elaborates on various issues in strategy: launch strategy (especially, market selection), and strategic positioning. This paper does so through a case study based on a new venture willing to establish itself in the market: Thot Insights. This start-up would strive to provide market research services to businesses operating in Africa. It would leverage on SMS technology to collect, store, process, and deliver consumer insights. The main goal of the case is to provide readers with the unique opportunity to develop an effective business strategy for a newly created company. At the same time, raise awareness about the challenges of decision making (with imperfect information) in emerging countries. The following case study does not intend to do the following: cover all 54 markets on the continent, yet it focuses on few markets deemed strategic. Then, this paper will not provide extensive details on the company’s business plan (such as the business model, financials, or the underlying collection method). Also, it does not plan to analyze competitors in each local market, but it will adopt a broader approach, that is to say, highlight the main competitors with an extensive geographical footprint Literature related to strategic positioning, blue ocean strategy, competition mapping, and indexing, was key in analyzing the strategic issues. This lead to the following set of recommendations: launch first into Nigeria, then, expand into Ghana. The second recommendation would be to start with a traditional offering, then, educate buyers about a new set of services.
Esta dissertação debruça-se sobre diversas questões estratégicas, nomeadamente: criação de uma nova estratégia para inserção no mercado e estratégia de posicionamento. Por conseguinte, esta dissertação consiste na criação de um caso de estudo baseado numa start-up que tenciona inserir-se no mercado: Thot Insights. Esta start-up irá fornecer serviços de pesquisa de mercado para negócios em África. Assim, irá apostar em mensagens para recolher, processar e fornecer visões do consumidor.O caso de estudo visa providenciar ao leitor a oportunidade de desenvolver uma estratégica de negócio para uma empresa recentemente criada. Também, aumentar a consciência face aos desafios do processo de tomada de decisão (com informação incompleta) em países emergentes.O presente caso estudo não tenciona desenvolver o seguinte: cobrir os 54 mercados do continente, no entanto está focado em alguns mercados considerados estratégicos. Porém, este caso de estudo não irá fazer uma extensa análise sobre o modelo de negócio da empresa (tais como modelo de negócio, informação financeira ou a principal fonte de recolha de informação). Também não tenciona analisar os concorrentes em cada mercado, mas irá adotar uma perspetiva mais alargada, ou seja, destacar os principais concorrentes de acordo com a posição geográfica.A literatura relacionada com o posicionamento estratégico, estratégia blue ocean, análise de concorrentes e classificação foi fundamental na análise das questões estratégicas. Tal conduz a um conjunto de recomendações: estabelecer primeiro na Nigéria e depois no Gana. A segunda recomendação de uma oferta e mais tarde educar os compradores acerca de um novo conjunto de serviços.

Description

Keywords

Market selection Launch strategy Strategic positioning Seleção de mercado Estratégia de lançamento Posicionamento estratégico

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