Repository logo
 
Publication

Business adaptive strategies in crisis : the case of Pfizer’s COVID-19 vaccine

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno
dc.contributor.authorSouth, Benjamin Jacob
dc.date.accessioned2023-06-21T07:44:56Z
dc.date.available2023-06-21T07:44:56Z
dc.date.issued2023-01-24
dc.date.submitted2023-01
dc.description.abstractThis dissertation examines the adaptive strategies that Pfizer Inc. deployed in 2020 during the COVID­19 pandemic to develop its COVID­19 vaccine in less than a year; the dissertation provides a means for bachelors and masters business students to connect business strategy management theory to a real­world business case. Along with the case, instructors have a theoretical discussion section and teaching note to teach a comprehensive lesson on business adaptive strategies in crisis. Evidence was collected from dozens of sources (from Pfizer, journals, newspapers, press statements, etc.) to construct this dissertation case and theoretical section. The case primarily focuses on how Pfizer parallelized a normally sequential vaccine development process in conjunction with BioNTech. Pfizer took two essential parts of vaccine development: (1) research and development and (2) large scale manufacturing and performed them at the same. Management strategy theory in vertical integration, strategic responses to crisis, resource­based view, and dynamic capabilities helps match a theoretical view to Pfizer’s strategy to develop a vaccine during the COVID­19 pandemic. Thanks to Pfizer’s innovative and agile strategy to the COVID­19 pandemic situation, the company was prepared to properly deploy their internal capabilities and resources to establish a new vaccine platform that had never been scaled for commercial sale. The company relied upon its strong control over its supply chain and spent extra resources to bring the COVID­19 vaccine first to the market.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação examina as estratégias adaptativas que a Pfizer Inc. implantou em 2020 durante a pandemia de COVID­19 para desenvolver sua vacina COVID­19; a dissertação fornece um meio para estudantes de negócios conectarem a teoria de gestão de estratégia a um caso de negócios do mundo real. Juntamente com o caso, os instrutores têm uma seção de discussão teórica e notas de ensino para ministrar uma aula abrangente sobre estratégias adaptativas de negócios em crise. As evidências foram coletadas de dezenas de fontes (da Pfizer, periódicos, jornais, etc.) para construir este caso de dissertação e seção teórica. O caso se concentra principalmente como a Pfizer paralelizou um processo de desenvolvimento de vacina normalmente sequencial em conjunto com a BioNTech. A Pfizer mudou duas partes essenciais do desenvolvimento da vacina: (1) pesquisa e desenvolvimento e (2) fabricação em larga escala e as executou ao mesmo tempo. A teoria da estratégia de gestão em integração vertical, respostas estratégicas à crise, visão baseada em recursos e capacidades dinâmicas ajudam a combinar uma visão teórica com a estratégia da Pfizer para desenvolver uma vacina durante a pandemia de COVID­19. Graças à estratégia inovadora e ágil da Pfizer para a situação de pandemia, a empresa estava preparada para implantar adequadamente suas capacidades e recursos internos para estabelecer uma nova plataforma de vacina usando tecnologia que nunca havia sido dimensionada comercialmente. A empresa dependeu do seu forte controle sobre sua cadeia de suprimentos e gastou recursos extras para trazer a vacina COVID­19 primeiro ao mercado.pt_PT
dc.identifier.tid203252756pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41384
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectmRNApt_PT
dc.subjectResourcespt_PT
dc.subjectDynamic capabilitiespt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectCrisispt_PT
dc.subjectAdaptationpt_PT
dc.subjectPharmaceuticalpt_PT
dc.subjectManufacturingpt_PT
dc.subjectRecursospt_PT
dc.subjectCapacidades dinâmicaspt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.subjectEstratégiapt_PT
dc.subjectCrisept_PT
dc.subjectAdaptaçãopt_PT
dc.subjectFarmacêuticapt_PT
dc.subjectFabricaçãopt_PT
dc.titleBusiness adaptive strategies in crisis : the case of Pfizer’s COVID-19 vaccinept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203252756.pdf
Size:
990.6 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203252756.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: