Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Projetos integradores no ensino artístico especializado de música: o caso da prova de aptidão profissional

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
95196309.pdf907.45 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Partindo da convicção de que a gestão do currículo em plena articulação com o projeto educativo da escola é um elemento eficaz e catalisador da promoção da qualidade do ensino e da aprendizagem, pretende-se partilhar alguns dos projetos integradores desenvolvidos no âmbito da PAP da ESPROARTE que, por viabilizarem aos alunos, aspirantes a músicos profissionais, um modo de aprender baseado na experimentação e na integração de várias áreas do saber, muito têm contribuído para o desenvolvimento de competências e habilidades para um bom desempenho académico e profissional.
Starting from the conviction that the management of the curriculum in full coordination with the educational project of the school, the creation of viable strategies and teaching methodologies, are effective elements, as well as enablers of the promotion of the quality of teaching and learning, it is intended to share some of the projects developed under the Professional Aptitude Test ESPROARTE-Professional school for Art of Mirandela that, by enabling students, aspiring professional musicians, a way to learn based on experimentation and integration of various areas of knowledge, have contributed to the development of competencies and skills for academic and professional performance

Description

Keywords

Ensino profissional e artístico Projetos integradores Prova de aptidão profissional Professional and artistic education Integrating projects Professional aptitude tes

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue