Repository logo
 
Publication

How alcohol brands balance the creation of hedonic experiences with the transmission of responsible consumption messages

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBraga, João Niza
dc.contributor.authorSousa, Margarida Rebelo de
dc.date.accessioned2024-09-03T13:18:04Z
dc.date.available2024-09-03T13:18:04Z
dc.date.issued2024-06-26
dc.date.submitted2024-05
dc.description.abstractWhat is the importance of responsible alcohol consumption? How can a brand achieve maximum sales while balancing the creation of pleasurable experiences with the transmission of responsible drinking messages? How can our emotions affect consumption behaviors and habits? These are some of the questions analyzed in this thesis, as it is crucial to understand how emotions and responsible consumption habits relate to the hedonic experience and marketing of alcoholic beverage brands. An experimental study placed participants in a social context of a dinner with friends and confronted them with positive, negative, and neutral responsible drinking messages. It was found that the message conveyed by the brand does not have a significant impact on the consumer's intention to reduce their alcohol consumption. However, the emotions elicited by marketing campaigns are key to changing consumers' purchasing and consumption habits. Differences in participant behavior were also noted depending on the scenario they were confronted with. These campaigns were linked to the Carlsberg brand, resulting in an analysis that revealed the importance of the level of familiarity with the brand in the perception and experience of the consumer.pt_PT
dc.description.abstractQual a importância do consumo de álcool responsável? Como pode uma marca atingir o máximo de vendas e equilibrar a criação de experiências de prazer com a transmissão de mensagens de consumo responsável? Como podem as nossas emoções afetar os comportamentos e hábitos de consumo? Estas são algumas perguntas analisadas nesta tese, uma vez ser crucial entender de que forma as emoções e os hábitos de consumo responsável se relacionam com a experiência hedônica e o marketing das marcas de bebidas alcoólicas. Um estudo experimental colocou os participantes num contexto social de um jantar com amigos e confrontou-os com mensagens de consumo responsável positivas, negativas e neutras. Descobriu-se que a mensagem transmitida pela marca não tem um grande impacto na intenção do consumidor em reduzir o seu consumo de álcool. No entanto, as emoções despertadas pelas campanhas de marketing são a chave para a mudança de hábitos de compra e consumo do consumidor. São também apresentadas diferenças no comportamento do participante ao nível do cenário com que foram confrontados. Estas campanhas estavam ligadas à marca Carlsberg, resultando numa análise que revelou a importância do nível de familiaridade com a marca na perceção e experiencia do consumidor.pt_PT
dc.identifier.tid203662997pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/46308
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectHedonic experiencept_PT
dc.subjectAlcoholic drinkspt_PT
dc.subjectResponsible consumptionpt_PT
dc.subjectEmotional responsept_PT
dc.subjectBalancept_PT
dc.subjectResponsible drinking messagespt_PT
dc.subjectPleasurept_PT
dc.subjectSocial responsibilitypt_PT
dc.subjectConnectionpt_PT
dc.subjectExperiência hedônicapt_PT
dc.subjectBebidas alcoólicaspt_PT
dc.subjectConsumo responsávelpt_PT
dc.subjectResposta emocionalpt_PT
dc.subjectEquilíbriopt_PT
dc.subjectMensagens de consumo responsávelpt_PT
dc.subjectPrazerpt_PT
dc.subjectResponsabilidade socialpt_PT
dc.subjectConexãopt_PT
dc.titleHow alcohol brands balance the creation of hedonic experiences with the transmission of responsible consumption messagespt_PT
dc.title.alternativeComo as marcas de bebidas alcoólicas conseguem equilibrar a criação de experiências hedônicas com a transmissão de mensagens de consumo responsávelpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203662997.pdf
Size:
2.31 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: