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A cross-cultural comparison of the Portuguese and German Generation Y in terms of power distance, uncertainty avoidance and future orientation

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152116027 Patrick Hartmann W.pdf1.54 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The cross-cultural literature is undecisive about the durability of previously measured national culture dimensions. There are doubts whether the scores are stable and representative in today’s globalized societies and whether these converge over time. The purpose of this study was to examine the Portuguese and German Generation Y cohort regarding their values in terms of Power Distance, Uncertainty Avoidance and Future Orientation, and compare the data with previously researched national culture scores by GLOB. Primary data was collected with a quantitative online survey. The identical GLOBE questionnaire was used to obtain the data from the Generation Y cohort. 1) The measured cultural dimension scores by Generation Y were, as hypothesized, different towards the previously obtained GLOBE scores. Interestingly, the German culture scores changed more than the Portuguese. 2) The measured cultural dimension scores of the German and Portuguese Generation Y participants have diverged, which was the contrary to the hypothesized cultural convergence. It is however unclear whether the participants can be representative for the entire Generation Y as the age group was not well distributed within Generation Y’s defined date of birth between 1980-1999. With this study, organizations can gain an understanding about the cultural similarities and differences of the Portuguese and German Generation Y cohort. To the author’s knowledge this is the first research regarding the cross-cultural comparison of the Portuguese and German Generation Y regarding the cultural dimensions Power Distance, Uncertainty Avoidance and Future Orientation.
A literatura cross-cultural é ambígua em relação à actualidade das dimensões nacionais de cultura. Deste modo, existem questões quanto stabilidade e confiabilidade desses mesmos resultados antigos nos dias de hoje, dado que a globalização poderá ter levado à convergência das diferentes dimensões. Esta dissertação propõe – se a analisar a geração Y da população alemã e portuguesa considerando os seus valores, em relação às dimensões de Distância ao Poder, Evitar a Incerteza e Orientação para o Futuro, de forma a comparar com o estudo previamente conduzido pela GLOBE relativamente às dimensões culturais nacionais. De modo, a encontrar uma resposta à qual esta dissertação se propõe, dados primários foram recolhidos através de um questionário online quantitativo que teve por base o questionário original GLOBE. Os resultados desta análise mostraram que as dimensões culturais estudadas relativamente à geração Y são divergentes do estudo original. Nomeadamente, os resultados referentes às dimensões da cultura alemã que tiveram maior alteração que as dimensões da cultura portuguesa. Além disso, o estudo revela que as dimensões culturais estudadas da geração Y destes dois países divergiu ao longo dos anos. Contrariamente, ao que seria proposto como hipótese inicial deste estudo, que previa a convergência das dimensões culturais dos dois países ao longo dos anos. Esta dissertação tem algumas limitações, nomeadamente o grupo de participantes não ser uma representação sólida da geração Y, dado que não foi possível obter uma recolha rigorosa da distribuição de idades de pessoas nascidas entre 1980 e 1999. Em termos práticos, as resoluções deste estudo possibilitam às organizações um maior conhecimento e compreensão das dimensões culturais propostas da geração Y, em particular as semelhanças e diferenças existentes destes dois países. Durante o período de pesquisa e análise, o autor desta tese não conseguiu encontrar nenhum estudo que se foque na análise e comparação da geração Y de Portugal e da Alemanha relativamente às dimensões culturais estudadas.

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Culture Generation Y Portugal German Cultura Geração Y Alemanha

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