Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Poupa Mais : Pingo Doce’s loyalty card : what should be done next?

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
201181819.pdf1.6 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Pingo Doce represents the second major player in the Portuguese food retail sector and, in 2013, in order to respond to consumers’ needs and to reinforce the client relationship launched its loyalty card – “Poupa Mais”. The existence of loyalty cards is a reality among the major Portuguese retailers, used as a method to encourage the continued patronage of clients, reward loyalty, retain customers and influence their shopping behaviour. These retail reward programs have shown to be a very appreciated “tool” by Portuguese shoppers with the majority of Portuguese households holding at least one loyalty card from a Portuguese retailer. One year after “Poupa Mais” implementation, in March 2014, it was the time to think about what should be done in order to enlarge and extend the customer base that could be interested in using the card. In order to accomplish it was decided that the loyalty card should be enriched, allowing customers to take advantage of more benefits by using it. Lara Pinheiro's team concluded that one of two paths should be followed – create more partnerships with companies from other industries or direct discounts in accordance with different consumer segments.
O Pingo Doce representa o segundo maior retalhista no sector de retalho alimentar Português e, em 2013, com o objetivo de dar resposta às necessidades dos consumidores e para reforçar a relação com o cliente, lançou o seu cartão de lealdade - "Poupa Mais". A existência de cartões de lealdade é uma realidade entre os principais retalhistas Portugueses, sendo utilizados como um método para estimular o contínuo compromisso dos clientes, recompensar a fidelidade, reter os clientes e influenciar o seu comportamento de compra. Estes métodos de recompensa utilizados pelos retalhistas têm demonstrado ser uma "ferramenta" muito apreciada pelos consumidores Portugueses, sendo que a maioria dos lares Portugueses tem pelo menos um cartão de lealdade de um retalhista Português Um ano após a implementação do “Poupa Mais”, em Março de 2014, considerou-se ser o momento para pensar no que poderia ser feito de forma a ampliar a base de clientes interessada em utilizar o cartão. Foi decidido que se deveria enriquecer o cartão de lealdade, permitindo que os clientes tirem partido de mais benefícios ao utilizá-lo. A equipa de Lara Pinheiro concluiu que deveria ser seguido um de dois caminhos - criar mais parcerias com empresas de outros sectores ou direcionar os descontos de acordo com diferentes segmentos de consumidores.

Description

Keywords

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue