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Hungry4Change : an impact analysis of active CSR engagement on the business performance of an existing startup

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Abstract(s)

Integrating active Corporate Social Responsibility (CSR) engagement into the business strategy has been a relevant topic and differentiation opportunity for large and medium-sized firms that could potentially result in improvements towards the firm’s stakeholders, the environment as well as its business performance. While dedicating business resources to CSR activities and away from direct value creation, it also represents (opportunity) costs. Especially in the context of startups, resources are scarce and CSR implementation frameworks, mostly designed for larger enterprises, can oftentimes not be applied. Accordingly, scientific research on the integration of CSR practices in the contexts of startups and its potential effects is rare. Hungry4 is a lifestyle-brand startup that comprises three individually operating subsidiaries. Hungry4Pasta, a food delivery service and pop-up restaurant; Hungry4Party, an event curation establishment; as well as Hungry4Change, a non-profit organization focused on connecting people with impact opportunities by hosting fundraising and volunteering events dedicated to existing NGOs, active in various domains. By being fully associated with Hungry4’s for-profit subsidiaries Hungry4Pasta and Hungry4Party, Hungry4Change also embodies a CSR-vehicle within the Hungry4 organization. In the following study, the potential impact of three performed Hungry4Change events (representing CSR practices) on Hungry4’s business performance has been evaluated. By application of two quantitative methods (KPI monitoring and online surveys), the impact on four predefined business performance indicators has been examined. Findings can prove a positive, statistically significant impact based on Hungry4’s social media performance, its brand awareness as well as its brand perception.
A integração da Responsabilidade Social das Empresas (RSE) na estratégia empresarial é um tópico relevante para as grandes e médias empresas, pelo impacto positivo que pode trazer ao desempenho da empresa e a varios stakeholders. Especialmente no contexto das empresas em fase de arranque, os recursos são escassos e os processos de implementação da RSE, na sua maioria concebidos para empresas maiores, não podem muitas vezes ser aplicados. Neste contexto, a investigação sobre a integração de práticas de RSE no contexto de startups e os seus efeitos potenciais é rara. Hungry4 é um startup de marca de estilo de vida que compreende três filiais que operam separadamente. Hungry4Pasta, um serviço de distribuição de alimentos; Hungry4Party, organizadora de eventos; bem como Hungry4Change, uma organização sem fins lucrativos centrada na ligação de pessoas com oportunidades de impacto através da realização de ações de angariação de fundos e de voluntariado dedicados a ONG existentes. Ao estar totalmente associada às filiais com fins lucrativos Hungry4Pasta e Hungry4Party, a Hungry4Change também encarna um veículo de CSR dentro da organização Hungry4. Na presente tese, foi avaliado o impacto de três eventos Hungry4Change realizados (representando práticas de RSE), no desempenho empresarial da Hungry4. Através de uma abordagem quantitativa, foi examinado o impacto em quatro indicadores de desempenho empresarial pré-definidos. Os resultados apontam para um impacto positivo e estatisticamente significativo, atendendo ao desempenho da Hungry4 nos meios de comunicação social, no conhecimento da marca, e na percepção da mesma.

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Corporate Social Responsibility CSR Impact Business Performance Startup Hungry4 Hungry4pasta Hungry4party Hungry4change Social Environmental Humanitarian Impacto Responsabilidade Social Corporativa Negócio Desempenho Arranque Ambiental Humanitário

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