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The impact of social media advertising content types on e-commerce performance

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRosa, Pedro
dc.contributor.authorNascimento, Marta Oom Bilbao do
dc.date.accessioned2021-10-07T15:45:23Z
dc.date.available2021-10-07T15:45:23Z
dc.date.issued2021-05-05
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractNowadays, Social Networking Sites has become part of the daily routine of the majority of people with an important role in their lives, not only to connect and interact with other users but also to gather and share information. To take this fact as an opportunity, managers used SNS as a channel to advertise their products/services. This dissertation explores the better decision of the type of content for a digital campaign in a SNS context, to increase the interaction with the user and impact his behaviour on the respective e-commerce promoted. To this end, an Instagram campaign from a Portuguese company in the fashion industry was used to analyse the impact of two specific types of content, static image and video, in relevant metrics such as the website traffic that was analysed by the clicks that the ad generated, the shopping cart abandonment and the total number of sales. The results concluded that video content advertising leads more users to the website and there is a potential impact in sales to, even not conclusive. Regarding the type of content previous selected in the ad, this does not influence the decision of the consumer to abandon the shopping car.pt_PT
dc.description.abstractHoje em dia, as Redes Sociais tornaram-se parte da rotina diária da maioria das pessoas revelando um papel importante nas suas vidas, não só por conectar e interagir com outros usuários, mas também, para recolher e partilhar informação. Para tirar este facto como uma oportunidade, os gestores utilizam as redes socias como canais para publicitar os seus produtos/serviços. Esta dissertação explora a melhor decisão do tipo de conteúdo para uma campanha digital no contexto de redes sociais, para aumentar a interação com o usuário e impactar o seu comportamento no respectivo e-commerce promovido. Para este fim, foi usada uma campanha de uma conta de Instagram de uma empresa portuguesa na indústria da moda, para analisar o impacto de dois tipos de conteúdos específicos, imagem estática e vídeo, em métricas relevantes, tais como: o tráfico do site que foi analisado através do número de clicks que ocorreram no anúncio; o número de carrinhos abandonados e o número total de vendas. Os resultados concluíram que o anúncio com o conteúdo em vídeo leva mais usuários para o site e que existe um pequeno impacto, mesmo não sendo conclusivo, nas vendas. Tendo em conta o tipo de conteúdo previamente seleccionado no anúncio, este nos tem influência na decisão do consumidor de abandonar o carrinho virtual.pt_PT
dc.identifier.tid202728595pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35433
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectE-Commercept_PT
dc.subjectSocial Networking Sitespt_PT
dc.subjectInstagrampt_PT
dc.subjectVisual content advertisimentpt_PT
dc.subjectWeb trafficpt_PT
dc.subjectShopping cart abandonmentpt_PT
dc.subjectSales conversionpt_PT
dc.subjectRedes sociaispt_PT
dc.subjectAnúncio de conteúdo visualpt_PT
dc.subjectTráfego no sitept_PT
dc.subjectCarrinhos abandonadospt_PT
dc.subjectConversão de vendaspt_PT
dc.titleThe impact of social media advertising content types on e-commerce performancept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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