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Does quality matter (in emerging countries)? : a cross-country analysis of different quality-based trading strategies and the evaluation of the price of quality with a focus on emerging markets

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMartins, José Carlos Tudela
dc.contributor.authorBehringer, Ann-Kathrin Petra
dc.date.accessioned2020-01-08T12:37:18Z
dc.date.available2020-01-08T12:37:18Z
dc.date.issued2019-10-10
dc.description.abstractGiven the theoretical foundation, as well as empirical support from previous studies, especially by Asness, Frazzini and Pedersen (2019), this research examines the effect of firm quality on scaled prices. The research is conducted using a sample of developed markets, as well as developing markets. The price of quality is significant across developed and developing markets. The second part of this research establishes a trading strategy of going long in high-quality firms and shorting low-quality firms. The strategy yields significant, positive alphas across all countries but is subject to large tail risks, combining this strategy with other factor strategies, improves risk-adjusted returns and greatly reduces tail risks. The quality factor is found to be more pronounced in developing markets.pt_PT
dc.description.abstractDada a fundamentação teórica, bem como o apoio empírico de estudos prévios, especialmente por Asness, Frazzini e Pedersen (2019), esta pesquisa examina o efeito da qualidade da empresa sobre os preços escalados. A pesquisa é conduzida através de uma amostra de mercados desenvolvidos, bem como de mercados em desenvolvimento. O preço da qualidade é significativo em todos os mercados desenvolvidos e em desenvolvimento. A segunda parte desta pesquisa estabelece uma estratégia de negociação de compra de empresas de alta qualidade e vender as de baixa qualidade. A estratégia produz Alphas positivos e significativos em todos os países, mas está sujeita a grandes riscos de cauda, combinando essa estratégia com outras estratégias de fatores, melhora os retornos ajustados ao risco e reduz consideravelmente os riscos da cauda. O fator de qualidade é conhecido por ser mais pronunciado em mercados em desenvolvimento.pt_PT
dc.identifier.tid202301257pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29127
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectFactor investingpt_PT
dc.subjectTrading strategiespt_PT
dc.subjectAsset pricingpt_PT
dc.subjectMomentumpt_PT
dc.subjectQualitypt_PT
dc.subjectQuality minus junkpt_PT
dc.subjectFator de investimentopt_PT
dc.subjectEstratégias de negociaçãopt_PT
dc.subjectPrecificação de ativospt_PT
dc.subjectQualidadept_PT
dc.subjectQualidade menos lixopt_PT
dc.titleDoes quality matter (in emerging countries)? : a cross-country analysis of different quality-based trading strategies and the evaluation of the price of quality with a focus on emerging marketspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspt_PT

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