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Creating a new packaging design for an existing spices brand and determining the impact on the purchase intention

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRomeiro, Paulo
dc.contributor.authorMadhogaria, Ritvik
dc.date.accessioned2023-12-11T09:51:46Z
dc.date.available2023-12-11T09:51:46Z
dc.date.issued2023-10-27
dc.date.submitted2023-06
dc.description.abstractPackaging of a product essentially fascinates a large number of customers and upsurges sales. Tt also aids in decreasing the marketing and commercial cost of the product. It has been found that consumers cannot be fascinated by the merchandise but by the quality, quantity, and packaging design of the products. This study has been conducted for the purpose of critically investigating the successful creation of a new packaging design for an existing spice brand, namely JK Spices, and therefore determining the influence of the new packaging on the purchase intention and decisions of the customers. analysis methods for the purpose of gathering and analyzing the data along with conducting the study most effectively. Hence, the data was gathered with the help of an online survey that was distributed, which was followed by the acceptance or rejection of the hypothesis, which was defined by literature revision. The package design proves to be influential and affects the purchase intention of the consumer while also impacting the Perceived Quality and Brand Image of the brand.pt_PT
dc.description.abstractA embalagem de um produto essencialmente fascina um grande número de clientes e aumenta as vendas. Também ajuda a diminuir o custo de marketing e comercial do produto. Verificou-se que os consumidores não podem ser fascinados pela mercadoria, mas pela qualidade. quantidade e design da embalagem dos produtos. Este estudo foi realizado com o objetivo de investigar criticamente o sucesso da criação de um novo design de embalagem para uma marca de especiarias existente, nomeadamente JK Spices, e assim determinar a influência da nova embalagem na intenção de compra e nas decisões dos clientes. O presente estudo utilizou os “métodos de pesquisa primária” e coleta de dados primários e métodos de analise com o objetivo de coletar e analisar os dados juntamente com a condução do estudo de forma mais eficaz. Assim, os dados foram recolhidos com o auxílio de um inquérito online distribuído, a0 qual se seguiu a aceitação ou rejeição da hipótese, definida pela revisão da literatura. O design da embalagem mostra-se influente e afeta a intenção de compra do consumidor, impactando também na Qualidade Percebida e na Imagem da Marca.pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/43299
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleCreating a new packaging design for an existing spices brand and determining the impact on the purchase intentionpt_PT
dc.title.alternativeCriação de um novo design de embalagem para uma marca de especiarias existente e determinação do impacto na intenção de comprapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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