Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
20203618_en.pdfInglês209.3 KBAdobe PDF Download
20203618_pt.pdfPortuguês211.28 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Objective: To share the experience of a Double Nursing degree promoted between the Nursing School of the Universidade de São Paulo and the Health Sciences Institute of the Universidade Católica Portuguesa, reflecting on the potentialities and challenges of this opportunity for graduate students. Method: This is an experience report presented in chronological order and of a descriptive nature. The double degree in Nursing was accomplished over a period of 6 months in a different institution from the institution of origin. Results: Among the activities developed during the Double Degree are: participating in examining boards, congresses, seminars, courses, meetings, lectures, colloquium, classes, research groups and technical visits to health services. A table presents and describes the main benefits of the experience experienced by the authors. Conclusion: When well-planned and well-developed, a double degree can promote personal, cultural and professional development of the students, favoring internationalization and contributing to the qualification of graduate programs.
Objetivo: Compartilhar a experiência da dupla titulação em enfermagem promovida entre a Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo e o Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa, fazendo uma reflexão sobre as potencialidades e os desafios dessa oportunidade para o estudante de pós-graduação. Método: Trata-se de um relato de experiência apresentado em ordem cronológica e de natureza descritiva. A dupla titulação em enfermagem foi realizada no período de 6 meses, em instituição diferente da de origem. Resultados: Dentre as atividades desenvolvidas durante a dupla titulação destacam-se: participação em bancas de defesa, congressos, seminário, cursos, encontros, palestras, colóquios, aulas, grupos de pesquisa e visita técnica aos serviços de saúde. Um quadro apresenta e descreve os principais benefícios da experiência vivenciada pelas autoras. Conclusão:

Description

Keywords

Education Nursing International Educational Exchange Educação em enfermagem Educação de pós-graduação em enfermagem Intercâmbio educacional internacional

Citation

Nora, C.R.D, Schaefer, R., Schveitzer, M.C., Zoboli, E.L.C.P, Vieira, M. (2018). Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 52(e03311), 7 p.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue