Repository logo
 
Publication

A Padaria Portuguesa : what’s next? : the effect of the network, brand and distribution on expansion

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo Alexandre Gonçalves
dc.contributor.advisorCavalinhos, Sílvia
dc.contributor.authorCarvalho, Marta Rita Ferreira de
dc.date.accessioned2016-09-07T07:29:14Z
dc.date.available2016-09-07T07:29:14Z
dc.date.issued2016-07-19
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractConcept bakeries have become a big trend among Lisbon residents in the last years. With a sophisticated design, above-average quality products and a properly trained staff, these bakeries are differentiating themselves through the customer experience they offer. Since 2010, A Padaria Portuguesa was able to build a consistent brand in the sector and, despite the financial crisis in the country, it became the fifth Portuguese company with the biggest growth in 2015. In order to keep its prosperity and to overcome the market saturation in the Portuguese capital, the expansion is inevitable and Oporto is the first city considered for this next step. Taking into account the chain’s current distribution and brand strategies, Nuno Carvalho and Sílvia Cavalinhos (A Padaria Portuguesa’s CEO and marketing director) organized a meeting with all the team managers. It is up to the team to analyze and decide on the possibility of brand standardization and on the investment of a new production center in a context of expansion to Oporto.pt_PT
dc.description.abstractAs padarias com conceito tornaram-se uma tendência entre os Lisboetas nos últimos anos. Com um design sofisticado, produtos de qualidade superior e empregados devidamente formados, estas padarias diferenciam-se através da experiência que oferecem ao cliente. Desde 2010, A Padaria Portuguesa conseguiu construir uma marca consistente dentro do sector e, apesar da crise económica no País, conseguiu ser a quinta empresa portuguesa com maior crescimento em 2015. De forma a manter a prosperidade e a ultrapassar a saturação do mercado na capital portuguesa, a expansão é inevitável e o Porto é a primeira cidade considerada para este próximo passo. Tendo em conta as actuais estratégias da marca e de distribuição, Nuno Carvalho e Sílvia Cavalinhos (o CEO e a directora de marketing d’A Padaria Portuguesa) organizaram uma reunião com todos os membros de gestão. Cabe agora à equipa de gestores a análise e decisão da possibilidade de standardização da marca e no investimento num novo centro de produção neste contexto de expansão para o Porto.pt_PT
dc.identifier.tid201242265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20539
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectExpansionpt_PT
dc.subjectBrand standardizationpt_PT
dc.subjectIndirect network effectpt_PT
dc.subjectMarket developmentpt_PT
dc.subjectBreakeven pointpt_PT
dc.subjectDistribution strategypt_PT
dc.subjectExpansãopt_PT
dc.subjectStandardização da marcapt_PT
dc.subjectEfeito de rede indirectopt_PT
dc.subjectDesenvolvimento de mercadopt_PT
dc.subjectPonto de Breakevenpt_PT
dc.subjectEstratégia de distribuiçãopt_PT
dc.titleA Padaria Portuguesa : what’s next? : the effect of the network, brand and distribution on expansionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201242265.pdf
Size:
1.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: