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Energy drinks in Germany : a study about consumers, perceptions, drivers and barriers of consumption

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRita, Miguel Fontes
dc.contributor.authorGierlach, Alannah Carolina
dc.date.accessioned2023-02-15T09:20:53Z
dc.date.available2023-05-31T00:30:44Z
dc.date.issued2022-06-28
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractCaffeine is the most consumed stimulant worldwide. Energy drinks are one of the multiple beverages that include a large amount of caffeine. Relatively new introduced to the market, the energy drink market has a huge growth potential within the next decade and is forecasted to grow at a CAGR of 8.2%. This dissertation aims to analyze the drivers and barriers of energy drink consumption and investigate differences in perception among age groups. This study explores different views of consumers and non-consumers and focuses on different opinions about energy drinks among age groups. To be able to analyze these aspects, qualitative and quantitative data collection was chosen to gain valuable insights into energy drink consumption. The literature part of this dissertation elaborates on the current market situation in Germany and provides an overview of the essential players. In addition, it shows a consumer profile and motives and obstacles to energy drink consumption. Primary data was collected through ten in depth interviews and was divided into two groups: consumer and non-consumer. A survey was deducted to investigate further consumer behavior, which 333 participants filled out. This study shows that there are significant differences between consumer and non-consumer groups and significant differences in energy drink perception among age groups.pt_PT
dc.description.abstractA cafeína é o estimulante mais consumido em todo o mundo. As bebidas energéticas são uma das múltiplas bebidas que incluem uma grande quantidade de cafeína. Relativamente novo introduzido no mercado, o mercado das bebidas energéticas tem um enorme potencial de crescimento na próxima década e prevê-se que cresça a uma CAGR de 8,2%. Esta dissertação visa analisar os motores e as barreiras do consumo de bebidas energéticas e investigar as diferenças de percepção entre os grupos etários. Este estudo explora diferentes opiniões de consumidores e não-consumidores e foca diferentes opiniões sobre bebidas energéticas entre grupos etários. Para poder analisar estes aspectos, foi escolhida a recolha de dados qualitativos e quantitativos para obter valiosas percepções sobre o consumo de bebidas energéticas. A parte da literatura desta dissertação desenvolve sobre a situação actual do mercado na Alemanha e fornece uma visão geral dos actores essenciais. Além disso, mostra um perfil de consumidor e motivos e obstáculos ao consumo de bebidas energéticas. Os dados primários foram recolhidos através de dez entrevistas aprofundadas e foram divididos em dois grupos: consumidores e não consumidores. Foi deduzido um inquérito para investigar o comportamento dos consumidores, que foi preenchido por 333 participantes. Este estudo mostra que existem diferenças significativas entre grupos de consumidores e não-consumidores e diferenças significativas na percepção das bebidas energéticas entre grupos etários.pt_PT
dc.identifier.tid203132602pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40221
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectEnergy drinkspt_PT
dc.subjectCaffeine consumptionpt_PT
dc.subjectHealth awarenesspt_PT
dc.subjectConsumer motives and obstaclespt_PT
dc.subjectConsumer behaviorpt_PT
dc.subjectDifferences in perception among age groupspt_PT
dc.subjectBebidas energéticaspt_PT
dc.subjectConsumo de cafeínapt_PT
dc.subjectConsciência de saúdept_PT
dc.subjectMotivos e obstáculos do consumidorpt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectDiferenças na percepção entre os grupos etáriospt_PT
dc.titleEnergy drinks in Germany : a study about consumers, perceptions, drivers and barriers of consumptionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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