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MTV Portugal : a breakthrough in the social media world

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorCeleste, Pedro
dc.contributor.authorSantos, Inês Cachinho e Riscado
dc.date.accessioned2015-04-27T13:26:17Z
dc.date.available2015-04-27T13:26:17Z
dc.date.issued2015-02-03
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractOver the past decade, media distribution has evolved and grew to the digital world. In result, customers have changed their needs and are currently, more demanding. The present dissertation addresses Social Media and how it works as a great tool for business, accompanied with further analysis regarding future trends, opportunities and risks on this subject matter. Moreover, there is a chapter concerning how companies are facing the digital age and adapting their branding strategies, in order to keep up with the latest trends, with special focus on companies within the Media & Entertainment industry. The case study focuses on MTV Portugal and the challenges faced when entering Social Media, as well as some strategies that the company took to be successful while at it. Afterwards, there is a chapter dedicated to Market Research, where the author analyses the data collected via an online survey performed and extracts some conclusions, that are later presented in a more detailed form on chapter five. Following, the author reserves a chapter to discuss some limitations to the work done as well as some future research that could be held in the field of study related to the present dissertation. On a final remark, some Teaching Notes are provided as a guidance to introduce the case study in class, as a tool of what topics should be addressed during the analyse.por
dc.description.abstractDurante a passada década, a distribuição dos media sofreu várias alterações e cresceu para o mundo digital. Consequentemente, os clientes alteraram as suas necessidades, estando actualmente mais exigentes. A presente dissertação discute a Social Media e como esta representa uma excelente ferramenta para as empresas, bem como uma análise detalhada sobre tendências futuras, oportunidades e riscos sobre esta matéria. Em adição, segue-se um capítulo referente a como é que as empresas se estão a adaptar ao mundo digital, como especial destaque para as empresas do sector dos Media e Entretenimento. O estudo de caso foca-se na MTV Portugal e os desafios que a empresa enfrentou ao dar os primeiros passos nas redes sociais, bem como as estratégias que levaram ao sucesso da mesma neste novo mundo. De seguida, apresenta-se um capítulo inteiramente dedicado ao estudo de mercado realizado, onde o autor analisa os dados recolhidos, através do inquérito online que efectuou, permitindo-lhe extrair alguma conclusões, que virão a ser apresentadas com mais detalhe no capítulo cinco. Seguidamente, o autor reserva um capítulo onde discute algumas limitações do trabalho efectuado e, ainda, sugere pesquisa que possa vir a ser feita no campo de estudo relacionado com a presente dissertação. Numa nota final, são disponibilizadas algumas Teaching Notes com o intuito de introduzir o estudo de caso em aula, servindo como uma ferramenta indicativa de quais os tópicos a analisar aquando da análise do mesmo.por
dc.identifier.tid201170680
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/17320
dc.language.isoengpor
dc.subjectMusicpor
dc.subjectSocial mediapor
dc.subjectMarketingpor
dc.subjectSocial networkspor
dc.subjectDigital industrypor
dc.subjectCommunicationpor
dc.titleMTV Portugal : a breakthrough in the social media worldpor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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