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Why do firms train? : evidence on the role of market power in the firm’s decision to train

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This thesis provides a comprehensive assessment of the relationship between labor market power and firms’ decision to engage in job-training. We use rich matched employer-employee data for Brazil and link it to detailed records on training activity from the main provider. To guide our analysis, we start by proposing an extension of a search model to an economy with training, with heterogeneous productivity levels. Our model predicts that larger firms are more likely to train their workers. Constructing a measure of market concentration for all Brazilian labor markets, we find that training is more prevalent in more concentrated markets and that labor market share is an important predictor of training take-up rates at the firm level. Using an instrumental variable approach, we show that training leads to positive average wage gains for workers, but that these gains are smaller for workers employed in high market power firms. Our results shed new light on the role of labor market power in training provision and its impact for workers, with important policy implications for the design of effective labor market programs.
Esta tese apresenta uma avaliac¸ao abrangente da relac¸ ˜ ao entre o poder no mercado de tra- ˜ balho das empresas e a promoc¸ao de ac¸ ˜ oes de formac¸ ˜ ao profissional. Utilizamos microdados ˜ administrativos ligando trabalhadores e empresas para o Brasil cruzando-os com os registos dos trabalhadores a quem foi dada formac¸ao profissional pelo principal provedor nacional. ˜ Para orientar a analise emp ´ ´ırica, comec¸amos por propor uma extensao de um modelo de ˜ “search and match” a uma economia com formac¸ao profissional, considerando que os n ˜ ´ıveis de produtividade entre empresas sao heterog ˜ eneos. O nosso modelo prev ´ e que as empresas ˆ maiores tem uma maior probabilidade de dar formac¸ ˆ ao profissional aos seus trabalhadores. ˜ Construindo uma medida de concentrac¸ao de mercado de trabalho para todos os mercados de ˜ trabalho brasileiros, mostramos que a formac¸ao profissional ˜ e mais prevalente em mercados ´ com maior concentrac¸ao de poder de mercado e que a quota de mercado de uma empresa ˜ num certo mercado de trabalho e um importante determinante da probabilidade de promover ´ formac¸ao profissional. Utilizando uma vari ˜ avel instrumental, mostramos que a formac¸ ´ ao˜ profissional conduz a ganhos salariais medios positivos para os trabalhadores, mas que estes ´ ganhos sao tanto menores quanto maior o poder de mercado do empregador. Os nossos ˜ resultados evidenciam a importancia do o poder de mercado para a promoc¸ ˆ ao de formac¸ ˜ ao˜ profissional e o seu impacto para os trabalhadores, com importantes implicac¸oes para o ˜ desenho de pol´ıticas publicas que promovam mercados de trabalho mais eficazes

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On-the-job training Wages Labor market concentration Human capital Formação profissional Salários Concentração no mercado de trabalho Capital humano

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