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The value of a user-design strategy : the role of giving background information about the user-community and consumer characteristics

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Cláudia Isabel de Sousa
dc.contributor.authorOsório, Mariana Ramos
dc.date.accessioned2016-09-13T10:35:53Z
dc.date.available2016-09-13T10:35:53Z
dc.date.issued2016-07-18
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractA growing number of companies are starting to empower their user community in order to develop new products which can be afterwards labeled as user-design to the whole market. Social Identity theory explains why observing consumers prefer to buy products from firms using those type of strategies. This experimental study aims to understand the influence of communicating that a firm relies on a community of users for developing new products. Moreover this study looks at a) the impact of giving background information about the usercommunity b) what type of consumers, depending on their type of chronically self-construal, this strategy is most suited to. Firstly results show that user-design strategy is preferred to the professional-design one, regardless how the community is described. Observing consumers report higher levels of identification with firms employing a user-design strategy which latter is translated in preference for user-design products. Secondly, results indicate that when the user-community is perceived as similar by the observing consumer, feelings of identification towards the firm increase. This effect mediates product choice. Lastly, results indicate that chronically interdependent self-construal individuals are more enthusiastic about user-design effect and show higher levels of product preference for firms using a user-design approach when compared with independent individuals. These findings provides insights that not all consumers have the same preference for a user-design strategy which is relevant for managers wanting to involve user communities in new product development.pt_PT
dc.description.abstractUm número crescente de empresas começa agora a dar importância as suas comunidades de consumidores para desenvolver novos produtos, que posteriormente podem ser comunicados ao mercado como “criados por um consumidor”. A teoria da identidade social explica o porquê dos restantes consumidores preferirem comprar produtos de empresas que utilizam este tipo de estratégia. Este estudo tem como objetivo perceber qual é a influência de comunicar que uma empresa utiliza a sua comunidade de consumidores aquando do desenvolvimento de um novo produto. Adicionalmente este estudo investiga a) o impacto de dar informação sobre a comunidade de consumidores b) em que tipo de consumidores, dependendo da sua escala crónica de auto-interpretação, é que esta estratégia é mais indicada. Primeiro os resultados mostram que o produto criado por utilizadores é preferido ao criado pelos profissionais, independentemente da descrição da comunidade que é feita. Os consumidores sentem níveis de identificação crescentes por empresas que usam esta estratégia o que posteriormente é traduzido na escolha do produto. Em segundo lugar, os resultados indicam que quando a comunidade é semelhante aos consumidores, sentimentos de identificação aumentam o que no fim acaba por mediar a escolha do produto. Finalmente, os resultados mostram que os indivíduos mais interdependentes mostram maior preferência por produtos destas empresas que indivíduos independentes. Isto mostra que nem todos os consumidores têm a mesma preferência por este tipo de estratégia o que é relevante para os gestores que tencionam envolver as suas comunidades de consumidores no desenvolvimento de novos produtos.pt_PT
dc.identifier.tid201242168
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20608
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectUser-designpt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectNew product developmentpt_PT
dc.subjectUser-communitypt_PT
dc.subjectObserving consumerspt_PT
dc.subjectSocial Identitypt_PT
dc.subjectSelf-construalpt_PT
dc.titleThe value of a user-design strategy : the role of giving background information about the user-community and consumer characteristicspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

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