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La Roche-Posay’s path to the leadership of the dermocosmetic market

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Abstract(s)

PURPOSE: The dermocosmetic sector has suffered many changes in the last years, not only due to the intense competition and innovation in the market, but also the most recent alterations in consumer behavior due to the latest COVID-19 pandemic that is expected to have a long-term effect in the habits of purchase. With the explosion of the e-commerce market, consumers seeking for alternatives to the pharmacy channel, now have access to dozens of options. The online distribution of dermocosmetic is carried out by big ecommerce players, e-stores, online pharmacies and online stores from modern distribution (like Wells). With the challenge of becoming the number one brand in the dermocosmetic market, La Roche-Posay will need to balance all profiles of the market, from their priority with the pharmacy channel, the growing modern distribution (parapharmacies) and the booming ecommerce channel. METHODOLOGY: Data was collected from 180 respondents mostly from the Lisbon Area using a survey, conducted through Qualtrics. The survey focused on three sections to firstly analyze the respondent’s perception of the dermocosmetic market, followed by the brand awareness of La Roche-Posay and closing with social-demographic data. In a further moment of research, a focus group was conducted to get more information concerning the initial findings of the survey. Concerning the dermocosmetic market information, IQVIA was used to extract the Sell-Out data of the market, its evolution and main players.
OBJETIVO: O mercado dermocosmético tem sofrido muitas mudanças nos últimos anos, não só devido à intensa competição e inovação no mercado, mas também, às mais recentes mudanças no comportamento do consumidor devido à última pandemia de COVID-19 que se espera ter um efeito de longo prazo nos hábitos de compra do consumidor. Com a explosão do mercado de e-commerce, os consumidores que procuram alternativas ao canal farmácia, têm agora acesso a dezenas de opções. A distribuição online de dermocosméticos é realizada por grandes “e-commerce players”, “e-stores”, farmácias online e lojas online de distribuição moderna (como a Wells). Com o desafio de se tornar a marca número um no mercado dermocosmético, a La RochePosay precisará de consolidar todos os perfis de mercado, desde a sua prioridade com o canal de farmácia, o crescente canal de distribuição moderna (parafarmácias) e o e-commerce. METODOLOGIA: Os dados foram recolhidos a 180 inquiridos maioritariamente da Área de Lisboa através de um inquérito, realizado através do Qualtrics. O inquérito dividiu-se em três seções, em primeiro, analisando a perceção do inquirido sobre o mercado dermocosmético, seguido da notoriedade da marca La Roche-Posay e concluindo com dados sociodemográficos. Num momento posterior da pesquisa, foi realizado um focus group para obter mais informações sobre os resultados iniciais do inquérito. No que se refere à informação do mercado dermocosmético, foi utilizado o IQVIA para extrair os dados de Sell-Out do mercado, a sua evolução e principais concorrentes.

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