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The steps and recommendations of a franchising process in a micro-company : the case of Family First

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Being a practice used internationally by several companies, franchising emerged as a solution for brands’ expansion and visibility. Portugal is no exception and therefore, some Portuguese companies are implementing franchising processes as the next step of their business development. As requested by Family First, this dissertation aims to drill down the steps and recommendations of a franchising process in a micro-company, in a form of a consulting project. To do so, a benchmark analysis was conducted so as to find the best practices currently operating in the franchising market. This analysis started by identifying, through a top-down approach, the companies that better fit the aim of this study (Master Franchisors and Franchising Experts) through a set of criteria. These companies were posteriorly analysed and interviewed regarding the best practices that lead to a successful implementation and monitoring of a franchising network as well as its main difficulties and setbacks. Once identified the best practices, its associated costs were analysed and two different packs (with different practices) were developed and recommended to the company – Standard and Premium Packs. Furthermore, it was assembled the pricing strategy of Family First’s franchising process, which examines the cost-benefit relationship between the company and its franchisees. Lastly, a financial plan was developed for each of the recommended packs with the main purpose of analysing the profitability of the franchising process investment. The financial plan was forecasted by taking into consideration each pack’s total costs and the recommended remuneration model for the company.
Sendo uma prática usada internacionalmente por várias empresas, o franchising surgiu como solução para a expansão e visibilidade das empresas. Portugal não é uma exceção e, por esse motivo, o próximo passo de algumas empresas centra-se na implementação de um processo de franchising. Como solicitado pela Family First, esta dissertação tem como objetivo delinear as etapas e recomendações de um processo de franchising para uma microempresa, integrados em um projeto de consultoria. Para isso, foi realizada uma análise de benchmark, a fim de encontrar as melhores práticas que operam atualmente no mercado de franchising. O primeiro passo da análise foi focado na identificação das empresas que melhor se enquadravam no objetivo deste estudo (Master Franchisors e Especialistas em Franchising), através de um conjunto de critérios. Estas empresas foram posteriormente analisadas e entrevistadas acerca das melhores práticas que levam a uma implementação e gestão de uma rede de franchising bem-sucedida, bem como as principais dificuldades e adversidades. Uma vez identificadas as melhores práticas, foram analisados os custos associados a cada prática e desenvolvidos dois packs diferentes (com práticas distintas) - Packs Standard e Premium. Ademais, foi elaborada uma estratégia de preços do processo de franchising da Family First, que examina a relação custo-benefício entre a empresa e seus franchisados. Por fim, foi desenvolvido um plano financeiro para cada um dos packs recomendados (baseado nos custos totais de cada pack e no modelo de remuneração recomendado para a empresa), com o objetivo principal de analisar a rentabilidade do investimento.

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Keywords

Domestic services Franchising process Benchmarking Pricing strategy Master franchisors Franchising experts Serviços domésticos Processos de franchising Estratégia de preço Master franchisors Especialistas em franchising

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