Repository logo
 
Publication

Entreposto Group : taking decisions in an international context

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorCardeal, Nuno César de Jesus Guerra
dc.contributor.authorCoelho, Frederico Ferreira
dc.date.accessioned2016-05-09T07:51:20Z
dc.date.issued2016-02-15
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractThe present thesis explores the challenges of Entreposto Group in the four geographical regions where it develops activities: Portugal, Mozambique, Brazil and East Timor. Entreposto is an international company with businesses in diverse sectors, such as the automobile industry, real estate, information systems or tourism. The intrinsic complexity of managing such an extensive and diverse business portfolio is the main aspect explored in this thesis. Furthermore, in recent years, Entreposto Group faced problems in Portugal, Mozambique and Brazil, which were different by nature, but required similar actions from the mother company. As a teaching tool, the present case gives the opportunity to apply strategic frameworks and explore theoretical concepts such as internationalization and diversification, which will help to explain and address answers to the problems shown in the case study. This document is divided in two parts: the case studies and the teaching notes. The first one presents the company, explores recent events and it also includes exhibits. The second part states the objectives of the case study, includes the relevant theory and develops answers to seven assignment questions, posed by the case study.pt_PT
dc.description.abstractA presente tese explora os desafios do Grupo Entreposto nas quatro geografias onde desenvolve negócios: Portugal, Moçambique, Brasil e Timor-Leste. O Entreposto é uma empresa internacional com operações em diversos sectores, de entre os quais o automóvel, o imobiliário, o dos sistemas de informação ou o turismo. A complexidade que é intrínseca a gerir tão extenso e diversificado portfólio de negócios é o principal aspeto analisado na presente tese. Além disto, nos últimos anos, o Grupo Entreposto tem enfrentado problemas em Portugal, Moçambique e no Brasil, que foram diferentes por natureza, mas exigiram respostas parecidas da parte da empresa-mãe. Como ferramenta de ensino, o presente caso oferece a oportunidade de aplicar ferramentas de Estratégia e explorar conceitos teóricos relacionados com internacionalização e diversificação, que ajudarão a explicar e apresentar respostas para os problemas apresentados no caso. Este documento está dividido em duas partes: o caso e as notas para o professor. O primeiro apresenta a empresa, aborda eventos recentes e inclui ainda anexos. A segunda parte define os objetivos do caso, inclui a teoria relevante e desenvolve respostas para sete perguntas, que resultam do caso.pt_PT
dc.identifier.tid201199890
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20066
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleEntreposto Group : taking decisions in an international contextpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201199890.pdf
Size:
1.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: