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How can the international strategic outsourcing prejudice company´s way of operating in the market research sector?

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Abstract(s)

For a company to survive in long term and to be competitive with multinational enterprises, grow internationally must be part of the corporate strategy for managers. Thereby, strategic alliances are a reliable option for a firm to effectively increase business performance with strategic partners, that allow a firm to focus on their own main competencies and take advantage of the capabilities that the partner has to offer. One method used by organizations is to outsource some operations along the value chain with the main goal of saving money, mainly when outsourcing to countries with cheaper labour force like India. Hence, choosing the right partner becomes the main challenge for managers and predictions about the competencies and how the third part will perform, are uncertainties that are complex to evaluate. To effectively understand the impacts that an outsourcing agreement of services have in company´s operations, we conducted four interviews with workers from the market research firm with also participant observation. Our findings suggest that indeed, in the market research sector, when outsourcing to a country with a completely new reality in terms of consumption patterns, different needs and habits, with a product availability distinct and unique, with different levels of competition (regarding the companies that operate in that country) and different ways of working, may lead to negative consequences in the company´s operationality. By being in a specific and complex sector, makes even more the transmission of the know-how a huge challenge between countries and could lead to unexpected costs.
Para que uma empresa possa sobreviver a longo prazo e para ser competitiva com as empresas multinacionais, crescer internacionalmente deve fazer parte da estratégia empresarial para os gestores. Assim, as alianças estratégicas são uma opção de confiança para que uma empresa aumente efetivamente os níveis de desempenho com parceiros estratégicos, permitindo que uma empresa se concentre nas suas melhores competências e aproveite as capacidades que o parceiro tem para oferecer. Um método utilizado pelas organizações é fazer outsourcing de algumas operações ao longo da cadeia de valor com o objetivo de poupar dinheiro, principalmente quando é feito para países com mão-de-obra mais barata como a Índia. Portanto, escolher o parceiro certo torna-se o principal desafio para os gestores e previsões sobre as competências e como o parceiro se irá comportar, são incertezas que são complexas para avaliar. Para efetivamente compreender os impactos que um contrato de outsourcing de serviços tem nas operações da empresa, realizámos quatro entrevistas com os trabalhadores da empresa de estudos de mercado e também observação participante. As nossas conclusões sugerem que, de fato, no setor de estudos de mercado, ao fazer outsourcing para um país com uma realidade completamente nova em termos de padrões de consumo, diferentes necessidades e hábitos, com uma disponibilidade de produto distinta e única, com diferentes níveis de concorrência (em relação às empresas que operam nesse país) e diferentes maneiras de trabalhar, podem levar a consequências negativas na operacionalidade da empresa. Ao estar em um setor específico e complexo, faz ainda mais com que a transmissão do know-how se torne um enorme desafio entre países e pode levar a custos inesperados.

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