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Showing color to the colorblind : the impact of the ColorADD code adoption on consumers’ purchase intention : an analysis of fashion products

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Abstract(s)

The pillars of the consumer's purchase decision have been evolving, going beyond product quality and price. Consumers have demonstrated a preference for inclusive companies, inclusiveness that can be expressed through product designs that are accessible to all. Thus, the present study was developed with a focus on the color-blind public, about whom researchers have not been focusing a lot, for which companies have adapted enough. Thus, the objective is to test whether the inclusion of a color code in the design of fashion products impacts the consumers’ purchase intention (PI), using the ColorADD code as a reference. Consumers’ Perceived Ethicality (CPE) and Engagement with Social Issues were tested as mediators, while the Awareness of ColorADD as a brand was tested as a moderator. Therefore, the data gathered with the online survey that was distributed, allowed to accept or reject the hypotheses previously defined with the literature revision as a basis. The inclusive design through the ColorADD code inclusion on fashion products proved to influence the consumers’ PI statistically significantly, fully through the mediating effect of CPE and ESI. Additionally, ColorADD awareness was a strengthened factor in the relationships of the color code inclusion with the mediators, consequently reinforcing the impact on the PI.
Os pilares da decisão de compra do consumidor têm vindo a evoluir, indo além da qualidade e do preço do produto. Os consumidores têm demonstrada uma preferência por empresas inclusivas, inclusão esta que pode ser expressa através de designs de produto acessíveis a todos. O presente estudo focou-se no público daltónico, sobre o qual os investigadores não se têm debroçado, nem para o qual as empresas se têm adaptado o suficiente. Assim, estudou-se o impacto da inclusão do código ColorADD no design de produtos de moda sobre a intenção de compra dos consumidores, tanto de forma direta como através da inflência do Engajamento com Questões Sociais e Ética Percebida pelo Consumidor, enquanto mediadores e da Consciência sobre a marca ColorADD enquanto moderador. Os dados recolhidos permitiram avaliar as hipóteses previamente definidas com base na literatura. De facto, a inclusão do código ColorADD, provou ter um um efeito estatisticamente significativo na intenção de compra, por meio de um total efeito mediador do Engajamento com Questões Sociais e da Ética Percebida pelo Consumidor. A consciência em relação à marca ColorADD mostrou-se um fator fortalecedor das relações entre a inclusão do código de cores com os mediadores, consequentemente reforçando a intenção de compra.

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Keywords

ColorADD Brand awareness Consumer perceived ethicality Engagement with social issues Purchase intention Consciência de marca Ética percebida pelo consumidor Engajamento com questões sociais Intenção de compra

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