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Digital transformation of social entrepreneurship : a qualitative analysis of impact measurement in digital mental health solutions for anxiety and depression

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Abstract(s)

The global mental health crisis is a much discussed issue among researchers and practitioners, and Digital Mental Health (DMH) interventions are commonly discussed as one of the most promising solutions to the issue. An increasing number of social entrepreneurs recognize the opportunities of the sector and DMH startups are emerging globally. As inherently hybrid organizations, social ventures have to balance the requirement to not only monitor financial performance, but also the achievement of their social mission. DMH ventures additionally face the challenge of clinical accuracy weighed against strategic and competitive considerations, both in measuring and subsequently disclosing their impact. The thesis at hand therefore aims to understand and evaluate impact measurements and KPIs currently used by social enterprises in the field of Digital Mental Health. For this purpose, a sample of scientific studies is reviewed to identify outcome measures used in clinical trials and categorize these into 4 comprehensive KPIs relevant for DMH ventures. In a second step, a selection of DMH ventures is analyzed in regard to the KPIs publicly disclosed by them. A comparison between the scientific and practical approach reveals that KPIs disclosed by DMH ventures are significantly less detailed than used in science, and vary strongly between ventures. Finally, potential reasons behind the discrepancies are discussed and recommendations issued for DMH ventures to improve impact measurement.
A crise global da saúde mental é uma questão muito discutida entre investigadores e profissionais, e as intervenções de Saúde Mental Digital (DMH) são geralmente discutidas como uma das soluções mais promissoras para a questão. Um número crescente de empreendedores sociais reconhece as oportunidades do sector e as empresas de DMH estão a emergir a nível global. Como organizações inerentemente híbridas, os empreendimentos sociais têm de equilibrar a exigência de não só controlar o desempenho financeiro, mas também a realização da sua missão social. Os empreendimentos de DMH enfrentam adicionalmente o desafio da exatidão clínica ponderada contra considerações estratégicas e competitivas, tanto na medição como na subsequente divulgação do seu impacto. Esta tese visa compreender e avaliar medidas de impacto e KPIs atualmente utilizados por empresas sociais no campo da Saúde Mental Digital. Para este efeito, é revista uma amostra de estudos científicos para identificar as medidas de resultados utilizadas em ensaios clínicos e categorizá-las em 4 KPIs abrangentes relevantes para os empreendimentos de DMH. Numa segunda fase, é analisada uma seleção de empreendimentos de DMH em relação aos KPIs divulgados publicamente por eles. Uma comparação entre a abordagem científica e prática revela que os KPIs divulgados pelos empreendimentos de DMH são significativamente menos detalhados do que os utilizados na ciência, e variam fortemente entre empreendimentos. Finalmente, as potenciais razões por detrás das discrepâncias são discutidas e as recomendações emitidas para os empreendimentos de DMH para melhorar a medição do impacto.

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Keywords

Social entrepreneurship Hybrid organizations Social impact Digital mental health Therapy Digital transformation Empreendedorismo social Organizações híbridas Impacto social Saúde mental digital Terapia Transformação digital

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