Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Functional mushroom industry analysis : consumer-centric innovation

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203591003.pdf2.02 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

The functional mushroom industry emerges at a time when health is a global issue and there is a reorientation towards health products. This research analyzes emerging mushroom markets, determining, and exploring the impact of specific market factors on consumption to improve market penetration and expansion of the mushroom industry. Empirical research was 3 conducted using in-depth interviews and a survey for a sample of mushroom consumers in emerging markets (Portugal and Canada). Several key findings emerged that can benefit mushroom industry stakeholders. By leveraging product information, the industry can provide consumers with tools to make good assessments and decisions about mushroom consumption. Price was not considered highly impactful for the sample of consumers; however, making mushrooms and mushroom products accessible pricewise using comparative pricing strategies can benefit the industry. Also, product-formats and solutions can be explored to improve limited shelf-life of current products. Researchers can perform consumer-focused data collection with an increased sample size to yield more applicable results and expand the scope to other countries with emerging mushroom markets in North America and Europe. Integrating stage-specific consumer-behaviour research into development processes can benefit both businesses and consumers alike. By introducing this consumer-centric research, the aim is to increase overall knowledge in the field, augment innovation strategies for functional food product development (FFPD), and ultimately improve market penetration and expansion for the functional mushroom industry.
A indústria de cogumelos funcionais emerge num momento em que a saúde é uma questão global e há uma reorientação para produtos de saúde. Esta pesquisa analisa mercados emergentes de cogumelos, determinando e explorando o impacto de vários fatores específicos do mercado no consumo com o intuito de melhorar a penetração de mercado e a expansão da indústria de cogumelos. Pesquisas empíricas foram conduzidas usando entrevistas aprofundadas a uma amostra de consumidores de cogumelos em mercados emergentes (Portugal e Canadá). Diversos resultados-chave surgiram deste estudo, os quais podem beneficiar os intervenientes da indústria de cogumelos. Ao alavancar as informações do produto, a indústria pode fornecer aos seus consumidores ferramentas para fazer boas avaliações e decisões sobre o consumo de cogumelos. O preço não teve um impacto preponderante na decisão final dos consumidores; no entanto, tornar os cogumelos e os produtos de cogumelos acessíveis em termos de preço usando estratégias de comparação de preços, pode beneficiar a indústria. Além disso, formatos e soluções de produtos podem ser explorados para melhorar o prazo de validade limitado dos produtos atuais. Os pesquisadores podem realizar coleta de dados focada no consumidor com um tamanho de amostra maior para produzir resultados mais aplicáveis e expandir o escopo para outros países com mercados emergentes de cogumelos na América do Norte e na Europa. A pesquisa integrou características especificas do comportamento do consumidor em processos de desenvolvimento, que podem beneficiar tanto empresas como consumidores. Ao introduzir esta pesquisa centrada no consumidor, o objetivo é aumentar o conhecimento geral deste sector assim como aumentar as estratégias de inovação para o desenvolvimento de produtos alimentícios funcionais (FFPD) e, finalmente, melhorar a penetração de mercado e a expansão da indústria de cogumelos funcionais.

Description

Keywords

Functional mushrooms Mushroom industry New product development Functional food product development Consumer behaviour Consumer-centric innovation strategies

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue