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What motivates people to purchase sustainable luxurious products rather than more luxurious non-green products?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorWarlop, Luk
dc.contributor.authorDe Santis, Alberto
dc.date.accessioned2023-01-10T14:57:20Z
dc.date.available2023-01-10T14:57:20Z
dc.date.issued2020-10-15
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractThis Master thesis aims to analyze what motivate consumers to purchase sustainable luxurious products rather than more-luxurious non-green products. In order to do so, the degree of liking of luxury and the sensitivity to sustainability have been considered as variables that could affect consumers’ behavior. An online survey has been developed to answer the research question. Participants were questioned about their preference towards different product’s categories, and manipulated with two between-subjects motive conditions. The results obtained do not validate the hypotheses, and thus cannot be considered as useful materials to extend the already existing theoretical frameworks. However, they may be used as an element of reflection for future research and can be useful for those companies operating in the luxury sector in terms of avoiding certain processes developed in the study. Finally, the current social and economic situation that the entire world is facing may have been a major distraction for the participants involved in the study, that may have not facilitated the realization of the study.pt_PT
dc.description.abstractEsta tese tem como objectivo analisar o que motiva consumidores a preferir produtos de luxo sustentáveis em vez de produtos mais luxuosos que não sejam sustentáveis. Para esta análise, a apreciação de bens de luxo e a sensibilidade à sustentabilidade foram considerados como variáveis que podem afetar o comportamento de consumidores. Foi desenvolvida uma survey online para responder à research question. Os participantes foram inquiridos sobre a sua preferência relativamente a categorias de produtos diferentes, e manipulados com duas condições de motivo entre sujeitos. Os resultados obtidos não validam as hipóteses, e como tal não podem ser considerados como mateial útil para expandir as bases teóricas existentes. Porem, podem ser utilizados como um elemento de reflecção para pesquisa futura, e podem ser uteis para empresas que operam no setor de luxo, por forma a evitarem certos processos desenvolvidos no estudo. Por fim, a presente situação social e económica que o mundo está a enfrentar pode ter sido um fator de distração para os participantes envolvidos no estudo, e pode não ter facilitado a realização do estudo.pt_PT
dc.identifier.tid202531562pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39784
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxurypt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectConsumer behaviorpt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectStatus competitionpt_PT
dc.subjectEnvironmental conservationpt_PT
dc.subjectMarketingpt_PT
dc.titleWhat motivates people to purchase sustainable luxurious products rather than more luxurious non-green products?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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