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How social media affects the purchase intentions of female consumers in Macao: watching beauty and cosmetics product experience videos on YouTube

dc.contributor.authorChan, Velda
dc.contributor.authorSilva, Susana C.
dc.contributor.authorLampo, Alessandro
dc.date.accessioned2022-11-08T19:06:00Z
dc.date.available2022-11-08T19:06:00Z
dc.date.issued2022-09-18
dc.description.abstractYouTube has become increasingly popular for marketing purposes. As corporate and user-generated content is widely available on this platform, beauty-related professionals need to understand how to create videos that make their products more appealing and stand out from the clutter. In this study, we examine four factors (i.e., perceived usefulness of the information, perceived credibility of the information, attitude toward the purchase, and perceived video characteristics) that affect the purchase intentions of female consumers. After viewing beauty-related videos, a sample of 204 female consumers was analyzed by structural equation modeling. The findings showed that videos with more views, likes, and comments tend to have a greater effect on the respondents' intentions to purchase. Also, the factors of perceived usefulness of the information, perceived credibility of the information, and attitude toward the purchase exhibited a significant effect on the intention to buy beauty-related products. The result showed that perceived video characteristics (such as quality and visuals) did not significantly influence the purchase intention, however, there is evidence that this factor should not be ignored by content creators. Finally, our research provides insights, strategies, and future directions for industry practitioners and marketers.pt_PT
dc.description.abstractO YouTube tem se tornado cada vez mais popular para fins de marketing. Como o conteúdo corporativo e gerado pelo usuário está amplamente disponível nesta plataforma, os profissionais relacionados à beleza precisam entender como criar vídeos que tornem seus produtos mais atraentes e se destaquem da desordem. Neste estudo, examinamos quatro fatores (ou seja, percepção da utilidade da informação, percepção da credibilidade da informação, atitude em relação à compra e percepção das características do vídeo) que afetam as intenções de compra das consumidoras femininas. Após a visualização dos vídeos relacionados à beleza, uma amostra de 204 consumidoras femininas foi analisada por meio de modelagem de equações estruturais. Os resultados mostraram que vídeos com mais visualizações, curtidas e comentários tendem a ter um efeito maior sobre as intenções de compra das entrevistadas. Além disso, os fatores de percepção da utilidade da informação, percepção da credibilidade da informação e atitude em relação à compra demonstraram um efeito significativo sobre a intenção de compra de produtos relacionados à beleza. O resultado mostrou que as características do vídeo percebido (como qualidade e visuais) não influenciaram significativamente a intenção de compra, no entanto, há evidências de que este fator não deve ser ignorado pelos criadores de conteúdo. Finalmente, nossa pesquisa fornece insights, estratégias e direções futuras para os profissionais da indústria e marqueteiros.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.doi10.12662/2359-618xregea.v11i3.p107-118.2022pt_PT
dc.identifier.issn2359-618X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39263
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pt_PT
dc.subjectYouTube marketingpt_PT
dc.subjectYouTube beauty productspt_PT
dc.subjectBeauty and cosmetics marketingpt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectMarketing no YouTubept_PT
dc.subjectProdutos de beleza do YouTubept_PT
dc.subjectMarketing de beleza e cosméticospt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.titleHow social media affects the purchase intentions of female consumers in Macao: watching beauty and cosmetics product experience videos on YouTubept_PT
dc.title.alternativeComo as mídias sociais afetam as intenções de compra das consumidoras femininas em Macau: assistindo a vídeos de experiência de produtos de beleza e cosméticos no YouTubept_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage118pt_PT
oaire.citation.issue3pt_PT
oaire.citation.startPage107pt_PT
oaire.citation.titleRevista Gestão em Análisept_PT
oaire.citation.volume11pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

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