Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Private aviation study : emerging trends shaping the industry

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203612400.pdf3.24 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Business aviation finds itself at a turning point in history. Global commerce has increased in recent decades, and business aviation can be seen as a key player in connecting organizations across the world. Today, business aviation faces scrutiny with environmental concerns challenging the need and execution of said industry. This thesis investigates the current landscape and future trends shaping the business aviation industry, with a focus on capturing and retaining a younger customer segment through strategic management approaches. Despite initial setbacks due to the Covid-19 crisis, the industry has experienced a remarkable resurgence driven by increases in demand and sales, while also facing challenges such as supply chain disruptions and overregulation. Interviews with industry experts highlight significant trends including growth in affluence across the world, sustainability concerns, technological advancements, and the importance of data driven insights. Innovative solutions proposed include technological enhancements to improve ownership experience, data driven insights for cost calculations and client relationships, potential integration of blockchain technology, and strategic marketing efforts to highlight the industry progress and appeal to younger buyers. By embracing innovation and strategic management, the business aviation industry is poised to navigate challenges and capitalize on opportunities for a sustainable and prosperous future.
A aviação executiva encontra-se num ponto de viragem na história. O comércio global aumentou nas últimas décadas e a aviação executiva pode ser considerada um interveniente fundamental na ligação de organizações entre todo o mundo. Atualmente, a aviação executiva enfrenta um forte escrutínio, as preocupações ambientais desafiam a necessidade e a execução da referida indústria. Esta tese investiga o cenário atual e as tendências futuras que moldam a indústria, com o objetivo de captar e reter um segmento de clientes mais jovem, através de abordagens de gestão estratégica. Apesar dos contratempos iniciais devido à crise da COVID-19, o setor registou uma recuperação de mercado notável, impulsionada pelo aumento da procura e das vendas, enquanto enfrentavam outros desafios tais como perturbações na cadeia de abastecimento e o excesso de regulamentação. Entrevistas com especialistas do setor destacam futuras tendências significativas, incluindo o crescimento da riqueza em todo o mundo, preocupações com a sustentabilidade, avanços tecnológicos e a importância de informação extraída através de dados. As soluções inovadoras propostas pelos especialistas incluem melhorias tecnológicas para melhorar a experiência de propriedade, informações extraídas a partir de dados para cálculos de custos e relações com clientes, potencial integração da tecnologia blockchain e esforços de marketing estratégico para demonstrar o progresso do setor e apelar a compradores mais jovens. Ao adotar a inovação e a gestão estratégica, o setor da aviação executiva está preparado para enfrentar os desafios e capitalizar as oportunidades para um futuro sustentável e próspero.

Description

Keywords

Business aviation Trends Sustainability Technological advancements Regulation Innovation Industry progress Marketing Data-driven insights Aviação executiva Tendências Sustentabilidade Avanços tecnológicos Regulamentação Inovação Progresso da indústria Insights baseados em dados

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue