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A new era of movie premieres : what makes consumers decide for premium video-on demand over cinemas?

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Abstract(s)

Covid 19 has wreaked havoc on the film industry through social distancing restrictions and lockdown measures. Cinemas are a vital revenue stream for film studios and consequentially, slumping box-office sales have forced studios to take action. At the same time, the streaming volume has reached peak levels. With mounting losses in mind, some film studios have therefore opted to release their films digitally via Premium Video-on-Demand (PVOD). An explanatory analysis and eight expert interviews were used to investigate the question of what motivates consumers to stream a film premiere instead of going to the cinema. The results of the Value-based Adoption Model show that the advantages of PVOD slightly outweigh the disadvantages. For customers, convenience is almost twice as important as enjoyment. Perceived risks are the strongest and ease of use the weakest impact on the value composition. Moreover, Digital Natives have the highest level of convenience and perceived risks when deciding for PVOD, while Baby Boomers experience the most enjoyment but also very negative effects from ease of use. There is interest in PVOD for all genres except horror movies. Movie fans additionally show no preference for animated and families are furthermore not interested in sci-fi PVOD.
O Covid 19 causou estragos na indústria cinematográfica através de restrições de distanciamento social e medidas de confinamento. Os cinemas são um fluxo de receitas vital para os estúdios cinematográficos e, consequentemente, a queda nas vendas de bilheteira obrigou os estúdios a tomar medidas. Ao mesmo tempo, o volume de streaming atingiu níveis máximos. Com perdas crescentes em mente, alguns estúdios cinematográficos optaram, portanto, por lançar os seus filmes digitalmente através de Premium Video on Demand (PVOD). Uma análise explicativa e oito entrevistas a especialistas foram utilizadas para investigar a questão de o que motiva os consumidores a fazer streaming de um filme em estreia em vez de irem ao cinema. Os resultados do Value-based Adoption Model mostram que as vantagens do PVOD superam ligeiramente as desvantagens. Para os clientes, a conveniência é quase duas vezes mais importante do que o gozo. Os riscos percebidos são o impacto mais forte, e a facilidade de utilização o impacto mais fraco na composição do valor. Além disso, os Nativos Digitais têm o mais alto nível de conveniência e de riscos percebidos ao decidir pelo PVOD, enquanto os Baby Boomers experienciam o maior gozo, mas também efeitos muito negativos da facilidade de utilização. Há interesse no PVOD para todos os géneros de filmes, excepto de terror. Além disso, os fãs de filmes não mostram preferência por filmes de animação e as famílias não estão interessadas no PVOD da ficção científica.

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Keywords

Premium video-on-demand Cinemas Streaming Movie theaters Future of cinemas Movie premieres Film industry Covid 19 Digital transformation Windowing theory Value-based adoption model Genres Futuro dos cinemas Estreias de cinema Indústria cinematográfica Transformação digital Teoria da janela Modelo de adopção baseado em valores Géneros

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