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The role of internal communication in the companies’ strategy : the case of AdvanceCare

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorLino, Rute Sofia Barbosa Xavier
dc.contributor.authorRibau, Ana Maria Costa Nunes
dc.date.accessioned2015-07-07T09:41:35Z
dc.date.issued2015-04-17
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractThe master thesis Project consists of an applied consulting Project in AdvanceCare, with the focus on the internal communication and its influence in the company’s performance. AdvanceCare is responsible for the management of the services of several health insurance companies. The goal of this Project is related to the business rules that are implemented in the IT systems of the company. The project conducted started by the analysis of how the process is done in the present, followed by a detailed analysis of the improvement opportunities that will originate a set of recommendations. The whole process was focused on the importance of the internal communication in the accuracy of the information that flows between functional areas, regarding the business rules, as well as on its influence in the overall performance of the company, regarding the strategy. The first part of the work was the collection of data related to the creation of the business rules, as well as the understanding of the whole process, before, during and after their implementation. This information was collected through meetings in the company with all the areas involved, and the analysis of information provided by the sponsor. The sponsor is the supervisor of the functional area responsible for the configuration of the rules in the main system the company uses. The main challenges of this Project are understanding how information works in the company, what are the processes and how is that reflected in the IT systems, since they are complex. The following work will also focus the risks of the company’s actual situation, which are the unnecessary costs that the company is incurring by having processes and developments that are not used afterwards.por
dc.description.abstractO Projeto tese consiste num projeto de consultoria aplicado na AdvanceCare, e pretende aprofundar a influência da comunicação interna no desempenho da empresa. A AdvanceCare é uma empresa responsável pela gestão de serviços de seguros de saúde de diversas companhias. A finalidade deste projecto está relacionada com as regras de negócio que são implementadas no sistema informático da empresa. O projeto foi conduzido através da análise do processo antes do projeto, seguida de uma detalhada análise das oportunidades de melhoria encontradas, originando o conjunto de recomendações. Todo o processo teve foco na comunicação interna e na sua contribuição para a precisão da informação que flui entre diferentes areas funcionais, no que respeita às regras de negócio, bem como a sua influência no desempenho geral da empresa, no que respeita à sua estratégia. A primeira parte do projeto foi a recolha de informação relacionada com a criação de regras de negócio, bem como a compreensão de todo o processo, antes, durante e depois a implesmentação das regras. A informação foi recolhida diretamente da AdvanceCare, através de reuniões na empresa com todas as áreas envolvidas, e da análise da informação fornecida pelos responsáveis pelo projeto dentro da empresa. O responsável em questão é o supervisor da área à qual compete a função de configuração das regras no sistema informático principal da empresa. Os maiores desafios apresentados pelo projeto foram a compreensão de como a informação flui dentro da empresa, quais os principais processos nas operações e como tudo isso é refletido no sistema. O presente trabalho focará também os riscos da empresa ao continuar com a situação até então, que representam custos desnecessários que empresa incorre ao ter processos de desenvolvimento não utilizados à posteriori.
dc.identifier.tid201169940
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/17967
dc.language.isoengpor
dc.titleThe role of internal communication in the companies’ strategy : the case of AdvanceCarepor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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