Repository logo
 
Publication

Transforming type 1 diabetes management : a business model approach

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMartins, Henrique
dc.contributor.authorFerreira, Marco Andrade
dc.date.accessioned2024-07-18T09:46:50Z
dc.date.available2025-01-18T01:31:20Z
dc.date.issued2024-05-02
dc.date.submitted2024-04-03
dc.description.abstractType 1 diabetes is a chronic condition with significant medical needs, and the discovery of a cure holds immense potential to transform diabetes management and improve patient outcomes. Through a combination of literature review, expert interviews, and business model canvas prototype development, this study examines key elements of a business model. This thesis presents a comprehensive analysis of a business model for developing a cure for Type 1 Diabetes, demonstrating how innovative approaches, driven by business modeling, can steer a shift from treatment-centered to curative solutions. The analysis highlights the importance of strategic partnerships, research and development activities, effective marketing strategies, and sustainable revenue generation models in successfully bringing a cure to market. By providing insights into the business model for a cure for type 1 diabetes, this thesis contributes to the understanding of the commercialization process for transformative medical innovations.pt_PT
dc.description.abstractA diabetes tipo 1 é uma doença crónica com necessidades médicas significativas e a descoberta de uma cura tem apresenta um enorme potencial para transformar a gestão da diabetes e melhorar os resultados das pessoas com diabetes. Através de uma combinação de revisão de literatura, entrevistas com especialistas e desenvolvimento de protótipos de modelos de negócio, este estudo examina os elementos-chave de um modelo de negócio. Assim, esta tese apresenta uma análise abrangente de um modelo de negócio para o desenvolvimento de uma cura para a diabetes tipo 1, demonstrando como abordagens inovadoras, orientadas pelo business modeling, podem impulsionar uma transição de uma abordagem centrada no tratamento para uma cura. A análise destaca a importância de parcerias estratégicas, atividades de pesquisa e desenvolvimento, estratégias de marketing eficazes e modelos de geração de receita sustentáveis para trazer com sucesso uma cura para o mercado. Ao fornecer insights sobre o modelo de negócio para uma cura para a diabetes tipo 1, esta tese contribui para a compreensão do processo de comercialização de inovações médicas transformadoras.pt_PT
dc.identifier.tid203613066pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45801
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBusiness modelpt_PT
dc.subjectCurept_PT
dc.subjectType 1 diabetespt_PT
dc.subjectHealthcarept_PT
dc.subjectModelo de negóciopt_PT
dc.subjectCurapt_PT
dc.subjectDiabetes tipo 1pt_PT
dc.subjectCuidados de saúdept_PT
dc.titleTransforming type 1 diabetes management : a business model approachpt_PT
dc.title.alternativeTransformação da gestão da diabetes tipo 1 : uma abordagem de modelo de negóciopt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203613066.pdf
Size:
314.66 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: