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MangoUP : creating a customer acquisition and retention strategy

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSalvado, João Cotter
dc.contributor.authorSantos, Raquel Gomes dos
dc.date.accessioned2021-09-17T09:40:26Z
dc.date.available2021-09-17T09:40:26Z
dc.date.issued2021-01-25
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractMangoUP is a newly-founded business, which provides educational content, a community and access to online tools for early-stage entrepreneurs to build their business ideas. This dissertation aims to investigate which channels mangoUP should use to acquire new subscribers to its newsletter and to find the key strategies to successfully retain them by keeping them engaged. Additionally, this dissertation assesses if early-stage entrepreneurs value having access to a community of entrepreneurs in order to find out if building a community should be the next step to keep the audience engaged with mangoUP. Through an analysis of other businesses’ case studies, a recommendation of channels is made for mangoUP to acquire subscribers, such as niche online communities and word-of-mouth, especially through a referral program. Furthermore, regression analysis is done on the newsletters already sent by mangoUP to test the audience’s engagement, concluding that the increase in subscribers is hurting the newsletter’s click rate. Plus, content upgrade such as templates does not seem to be of interest for the current audience when it comes to the educational content. Finally, the analysis of a conducted survey concludes that entrepreneurs highly value having access to a community of entrepreneurs and are interested in being part of one. Thus, the results of this dissertation help mangoUP define a strategy to successfully acquire and retain an audience of young entrepreneurs.pt_PT
dc.description.abstractA mangoUP é uma empresa recém-fundada, que oferece conteúdo educacional, uma comunidade e acesso a ferramentas online a empreendedores iniciantes para construírem as suas ideias de negócios. Esta dissertação tem como objetivo investigar que canais a mangoUP deve usar para adquirir novos subscritores para a sua newsletter e investigar as principais estratégias para retê-los com sucesso. Além disso, esta dissertação avalia se empreendedores iniciantes valorizam ter acesso a uma comunidade de empreendedores, a fim de descobrir se o desenvolvimento de uma comunidade deve ser o próximo passo para manter a audiência envolvida com a mangoUP. Com uma análise de casos de estudo de outras empresas, é feita uma recomendação de canais para que a mangoUP adquira subscritores, como comunidades online de nicho e boca-a-boca, especialmente através de um programa de recomendação. Além disso, análise de regressão é feita nas newsletters já enviadas pela mangoUP para testar o envolvimento da audiência, concluindo que o aumento de subscritores prejudica a taxa de cliques da newsletter. No que toca a conteúdo educacional, content upgrades como templates não parecem ser do interesse do público atual. Por fim, a análise de um questionário realizado conclui que os empreendedores valorizam muito ter acesso a uma comunidade de empreendedores e têm interesse em fazer parte dela. Assim, os resultados desta dissertação ajudam a mangoUP a definir uma estratégia para adquirir e reter com sucesso um público de jovens empreendedores.pt_PT
dc.identifier.tid202656241pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34956
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectEntrepreneurshippt_PT
dc.subjectNew business opportunitiespt_PT
dc.subjectCustomer acquisitionpt_PT
dc.subjectCustomer retentionpt_PT
dc.subjectEmpreendedorismopt_PT
dc.subjectNovas oportunidades de negóciopt_PT
dc.subjectAquisição de clientespt_PT
dc.subjectRetenção de clientespt_PT
dc.titleMangoUP : creating a customer acquisition and retention strategypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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