Repository logo
 
Publication

How to successfully enter foreign retail markets and effectively create value?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorDuarte, João Diogo Alves Pereira
dc.date.accessioned2018-08-08T09:29:29Z
dc.date.issued2018-07-25
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to fill in the gap in the literature concerning the guaranteeing of a successful internationalization of firms in the retail market, more specifically, by building a step by step process that incorporates several activities and elements that must be performed in the correct fashion and incorporate the diversification of the value proposition. To answer the research question a qualitative analysis was made, or more specifically, a comparative case study analysis by looking at the internationalization of Jerónimo Martins to Poland and to Colombia. Primary data was extracted from interviews with employees from several functions and positions in the company while secondary data consists in internal and external documentation. The findings show that if a retail company uses the 10 step process detailed in this thesis (evaluate export capacity, evaluate FDI capacity, reconfigure domestic operations, evaluate target market, build entry mode, find partners, adapt to standards and legislation, find support services, introduce value proposition, build physical presence) and engages in value proposition diversification to match the target market, while keeping its core strengths, successful internationalization to any retail market can occur.pt_PT
dc.description.abstractO objectivo desta tese é preencher o buraco que existe na literatura que respeita o garantir um processo de internacionalização com sucesso para as empresas no mercado do retalho, mais especificamente, através da elaboração de um plano, construído passo a passo, que incorpore variadas atividades e elementos que têm que ser realizadas na ordem correta e que incorporem a diversificação da proposta de valor. Para responder à pergunta de pesquisa foi conduzida uma análise qualitativa, mais especificamente, uma metodologia comparativa de casos de estudo que olhou à internacionalização da Jerónimo Martins para a Polónia e para a Colômbia. Dados primários vêm de entrevistas e dados secundários vêm de documentação externa e interna. Os resultados demonstram que se uma empresa de retalho usar o plano que incorpora 10 passos (avaliar capacidade de exportação, avaliar capacidade e FDI, reconfigurar operações domésticas, avaliar o mercado desejado, determinar o modo de entrada, encontrar parceiros, alinhar com legislação e padrões de qualidade, econtrar serviços de suporte, introduzir a proposição de valor e construír uma presença física) e adaptar a sua proposta de valor ao mercado então uma internacionalização com sucesso para qualquer mercado de retalho é possivel.pt_PT
dc.identifier.tid201960877pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25501
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subject10 step processpt_PT
dc.subjectValue proposition diversificationpt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectProcesso de 10 passospt_PT
dc.subjectDiversificação da proposta de valorpt_PT
dc.titleHow to successfully enter foreign retail markets and effectively create value?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
How to successfully enter foreign retail markets and effectively create value.pdf
Size:
1.08 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: