Repository logo
 
Publication

Education gamified :“Is it possible to end poverty?”

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPinheiro, Susana Frazão Ferreira Fernandes
dc.contributor.authorÉvora, David Emanuel Ferreira
dc.date.accessioned2017-04-06T15:16:20Z
dc.date.available2017-05-19T00:30:23Z
dc.date.issued2016-05-19
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractThis paper aims to evaluate the impact that the introduction of gamified education might have on the poverty reduction through the consideration of value creation for students as well as if that value can be sustained over time. Based on the Gamification theoretical framework, it is identified the major benefits offered by the innovation and developed a model to evaluate the ability to improve academic performance. For that purpose, an online experiment was constructed and distributed through social networks. Subsequently, the results are introduced in a research model that is based on a casual chain that create a relationship between Gamification and Poverty reduction. The results did not confirm the creation of value by gamification of learning regarding the students. Nonetheless, they have shown that if Gamification is introduced with a reward system, it is able to help students improve their academic performance, and subsequently reduce poverty.pt_PT
dc.description.abstractEste documento pretende avaliar o impacto que a introdução da gamificação no sector da Educação terá na redução da pobreza, através da apreciação da criação de valor para os estudantes assim como da capacidade sustentar esse valor com o passar do tempo. Baseado na base teórica desenvolvida sobre o tema, são identificados os maiores benefícios que a gamificação pode oferecer aos estudantes e desenvolvido um modelo para avaliar a habilidade para aumentar a performance académica. Para esse efeito, uma experiência online foi construída e distribuída através das redes sociais. Subsequentemente, esses resultados são introduzidos num modelo baseado numa cadeia de causa-efeito entre gamificação e redução da pobreza. Os resultados não confirmam a criação de valor para os estudantes da educação gamificada. No entanto, sustentam que se a Gamificação tiver um sistema de recompensa, esta é capaz de ajudar os alunos a melhorar o seu desempenho académico e, consequentemente, reduzir a pobreza.pt_PT
dc.identifier.tid201181380pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22039
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectGamified educationpt_PT
dc.subjectGamified learningpt_PT
dc.subjectInnovation in educationpt_PT
dc.subjectGamification as a sustainable competitive advantagept_PT
dc.subjectInnovation and educationpt_PT
dc.subjectPovertypt_PT
dc.subjectPoverty reductionpt_PT
dc.titleEducation gamified :“Is it possible to end poverty?”pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201181380.pdf
Size:
1.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: