Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Adidas acquires Under Armour : a new era in Sporting Goods

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Tese.pdf1.99 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

What would happen to the Sporting Goods Industry if the largest sportswear manufacturer in Europe and second largest in the world decided to buy one of the fastest growing companies, with a very strong presence in the USA? The aim for this dissertation is to correctly evaluate the pricing for both Adidas AG and Under Armour, Inc., in a deal that would strengthen the German company. The objective is simple: dominate the largest market in the world, North America, and dethrone the giant Nike. This dissertation will center on valuing both companies, with a focus on the combined synergies resulting from the merger. For that, I computed three valuation methods: Discounted Cash-Flow (DCF), Adjusted Present Value (APV), and Relative Valuation (Multiples). I will also provide an industry and company overview, in order to extract the main conclusions, and its impact on a worldwide level. In the end, my recommendation is that Adidas acquires Under Armour with a premium of 34% over each share class, as follows: Class A valued at €17,97, Class C valued at €15,62 and Class B, not publicly traded, at €39,12. This will result in a total value of €8.139 million, €2.067 million over the Market Capitalization.
O que aconteceria na indústria de artigos desportivos se a maior fabricante da Europa e segunda maior do mundo decidisse comprar uma das empresas com maior crescimento, com uma presença muito forte nos EUA? O objetivo desta dissertação é avaliar corretamente o preço da Adidas AG e da Under Armour, Inc., num acordo que tornaria a empresa alemã mais forte. O objetive é simples: dominar o maior mercado do mundo, a América do Norte, e destronar a gigante Nike. Esta dissertação irá centrar-se na avaliação de ambas as empresas, com foco nas sinergias combinadas resultantes da fusão. Para isso, calculei três métodos de avaliação: Discounted Cash-Flow (DCF), Adjusted Present Value (APV), and Relative Valuation (Multiples). Realizei ainda uma análise geral da indústria e das empresas, de modo a extrair as principais conclusões e o seu impacto a nível mundial. No final, a minha recomendação é que a Adidas adquira a Under Armour com um prémio de 34% sobre cada classe de ações, da seguinte forma: Classe A avaliada em €17,97, Classe C avaliada em €15,62 e Classe B, não negociada no mercado de ações, a €39,12. O resultado é uma avaliação de €8.139 milhões, €2.067 milhões acima da Capitalização de Mercado.

Description

Keywords

Sporting Goods Industry Sportswear manufacturer Adidas AG Under Armour Inc. Nike North America Synergies Dominate Indústria de artigos desportivos América do Norte Sinergias Dominar

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue