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Bliss and the mobile development business : filling the gap and taking advantage of the challenges between consumers and companies

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorCeleste, Pedro Manuel Amador Rodrigues
dc.contributor.authorDuursen, Rick Jan van
dc.date.accessioned2016-06-17T14:52:36Z
dc.date.available2016-06-17T14:52:36Z
dc.date.issued2016-05-11
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractNumerous mobile applications are available to consumers but just few survive within the competitive environment that is created by the innovative mobile industry. This study has the objective to identify the current and future needs of both companies and consumers in regards to mobile applications. This dissertation covers insights of interviews and consumer surveys held within the Portuguese market. The study intends to expose the gaps and similarities between the perspectives of companies and consumers. The purpose of this study will help Bliss, a Portuguese mobile application developer, to improve its product by taking advantage of the challenges. The main findings of the market research imply that both consumers and businesses share the idea that the importance of mobile applications will increase in the future and shape the society as we know it. Both primary and secondary data show us that the concern for data protection is substantial and poses an obstacle that needs to be overcome. More companies from other, traditional sectors start to move into the mobile development industry and relevant content and simple interface navigation remain key elements when it comes to building a successful application. Bliss Application has a substantial untapped potential for growth on the Portuguese market as the mobile development and adoption of mobile applications are still in its infancy.pt_PT
dc.description.abstractSão inúmeras as aplicações disponíveis para os consumidores, porém somente algumas sobrevivem ao ambiente competitivo originado por um mercado em constante evolução. Este estudo tem como objetivo identificar as atuais e futuras necessidades, tanto das companhias, como dos consumidores, no que respeita às aplicações móveis. Nesta dissertação é possível encontrar, não só resultados de entrevistas individuais, mas também inquéritos ao consumidor, no contexto do mercado Português. O estudo tem como intuito expor as divergências, bem como as semelhanças entre as perspetivas das empresas e dos consumidores. A finalidade deste trabalho é contribuir para que a Bliss, empresa de aplicações móveis portuguesa, aperfeiçoe o seu produto, tirando vantagem dos diversos desafios que se impõem. As principais conclusões do estudo de mercado sugere que consumidores e negócios partilham a ideia de que a relevância das aplicações móveis irá aumentar, no futuro, e moldar a nossa sociedade. Tanto os dados primários, como os secundários, revelam que a proteção destes é substancial e apresenta-se como um obstáculo que precisa de ser ultrapassado. Cada vez mais empresas de distintos sectores de atividade de cariz tradicional começam a entrar neste mercado, no qual a facilidade de processos e a simplicidade do interface são fatores essenciais para o sucesso da indústria. Bliss Application tem um potencial inexplorado para crescer no mercado Português, uma vez que o desenvolvimento de dispositivos móveis e as suas aplicações ainda estão numa fase introdutória.pt_PT
dc.identifier.tid201181088
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20224
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectMobile developmentpt_PT
dc.subjectMobile applicationspt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectMarketing researchpt_PT
dc.subjectConsumer perspectivespt_PT
dc.subjectTrends and developmentspt_PT
dc.subjectDesenvolvimento de dispositivos móveispt_PT
dc.subjectAplicações móveispt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.subjectMarketing digitalpt_PT
dc.subjectPerspetivas dos consumidorespt_PT
dc.subjectTendências e desenvolvimentospt_PT
dc.titleBliss and the mobile development business : filling the gap and taking advantage of the challenges between consumers and companiespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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