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Optimising employer branding strategies for Oceanário de Lisboa : a comprehensive consulting project

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Employer branding is a topic that companies need to consider during the unpredictable quotidian of reshaping their brand. In today's highly competitive corporate landscape, companies invest heavily to attract and retain top high-skilled talent. Hence, to remain attractive, it is essential to review and modernize current employer branding strategies. This Master Thesis is inserted in a Consulting Project atmosphere and was conducted at Oceanário de Lisboa. Therefore, alongside investigating the theoretical aspects of Employer Branding and the Employee Value Proposition framework, this research has a strong component of enriching the employer branding efficiencies of the client. The main scope of the project is to assess the market's perception of Oceanário de Lisboa as an employer in the Life Sciences industry. To achieve this goal, the research used qualitative individual interviews and a quantitative survey to increase the effectiveness of the results. Those methodologies were used to evaluate the perception of Life Sciences professionals and graduates about the client’s employer branding strategies. The research then diagnosed what Oceanário de Lisboa was offering in terms of benefits and perks to understand if there was a match with the expectations of Life Sciences employees and students. Based on the data analysis, recommendations were provided to ensure that the best practices Oceanário was employing would be highlighted. Following a strong connection to the data collected, key points of improvement were identified, and advice was provided on certain aspects that could improve the industry’s perception of the client.
Employer branding é um tópico que qualquer empresa deve considerar durante o indefinido quotidiano de renovação da marca. Atualmente, perante um cenário corporativo de elevada competitividade, as empresas investem severamente para atrair e reter talento de excelente qualidade. Para que se mantenham atrativas, é essencial que revejam e modernizem estratégias de employer branding. Esta Tese de Mestrado está inserida no Seminário de Projeto de Consultoria levada a cabo no Oceanário de Lisboa. Assim sendo, além de discorrer teoricamente sobre conceitos como employer branding e employee value proposition, esta dissertação tem uma forte componente prática, procurando aumentar a eficiência das estratégias de employer branding do cliente. O principal objetivo do projeto é avaliar a perceção de profissionais e graduados em áreas de Ciências da Vida do Oceanário de Lisboa enquanto empregador. Para atingir o objetivo, esta tese recorre a entrevistas individuais qualitativas e a um questionário quantitativo para aumentar eficácia dos resultados. Estas metodologias foram utilizadas para avaliar a perceção de profissionais e estudantes nas áreas de Ciências da Vida das estratégias de employer branding do cliente. De seguida, o estudo diagnostica se o pacote de benefícios oferecido pelo Oceanário de Lisboa corresponde às expectativas de perfis que se moldem a potenciais candidatos ao mesmo. Segundo a análise de dados, foram feitas sugestões para assegurar que as melhores práticas do Oceanário de Lisboa fossem enaltecidas. Além disso, de acordo com os dados recolhidos, foram identificados pontos de melhoria e elaboraram-se recomendações que estimulassem a reputação do cliente no mercado de trabalho.

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Keywords

Employer branding Employee value proposition Benefits Oceanário de Lisboa Consulting Life sciences

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