Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

How Black Swan events reveal known and unknown unknowns : the case of COVID-19

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
152118221_Sina Beßlich_DPDFA.pdf2.67 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The unknown offers a great puzzle to strategists. Black Swan events, characterized by rare occurrence and retrospective predictability, have extreme impacts on economies and societies (Taleb, 2007). The primary research purpose of this study is to examine whether Black Swan events increase awareness of known and unknown unknowns by discovering perceptions of existing and novel uncertainties. Precisely, we analyze how unexpected tail events enhance consciousness of unknown unknows and alter mental models of known uncertainties. To discover a recent Black Swan phenomenon, we chose the novel Coronavirus (COVID-19) as empirical context. Qualitative examination of 36 semi-structured interviews implies that the Coronavirus crisis considerably changes the range of uncertainties, which can shape future management research and practice. Although the majority of discovered uncertainty areas (72.5%) were recognized ex ante COVID-19, our findings show that the current pandemic also reveals strategically relevant unknown unknowns. Based on the framework of environmental uncertainty developed by Jauch and Kraft (1986), we develop a novel model that illustrates strategic decision-making in the context of Black Swan uncertainties. 2020’s Black Swan, COVID-19, triggers strategic decision-makers to reconsider current interdependencies to reduce the potential harm of future uncertainty shocks. Since our results disclose that uncertainty related to Black Swan events essentially creates novel uncertainties, executives are required to acknowledge that they cannot ignore or eliminate uncertainty. Instead, managers are advised to embrace the occurrence of Black Swans and the existence of known and unknown unknowns for (anti)knowledge exploration.
O desconhecido traz um grande quebra-cabeça para estrategistas. Os eventos conhecidos como Cisne Negro são caracterizados por terem uma ocorrência rara e previsibilidade retrospetiva. Estes têm grande impacto nas economias e sociedades (Taleb, 2007). O objetivo principal deste estudo é examinar se os eventos Cisne Negro aumentam a conscientização sobre incertezas conhecidas e desconhecidas, através do descobrimento de perceções sobre incertezas existentes e novas. Para explorar um fenômeno recente do cisne negro, escolhemos o novo Coronavírus (COVID-19) como contexto empírico. A examinação qualitativa sobre 36 entrevistas semiestruturadas sugere que a crise do Coronavírus altera consideravelmente o leque de incertezas, o que pode resultar na moldura de futuras práticas de gestão e pesquisa. Embora a maioria das áreas de incerteza descobertas (72,5%) tenham sido reconhecidas ex ante COVID-19, nossos resultados mostram que a pandemia atual também revela incertezas desconhecidas estrategicamente relevantes. Com base na estrutura de incerteza do ambiente desenvolvida por Jauch e Kraft (1986), desenvolvemos um novo modelo que ilustra a tomada de decisões estratégicas no contexto das incertezas do Cisne Negro. A COVID-19 faz com que os tomadores de decisão estratégicas reconsiderem as interdependências atuais para reduzir o dano potencial de futuros choques de incerteza. Como nossos resultados revelam que a incerteza relacionada aos eventos do Cisne Negro cria novas incertezas, os executivos devem reconhecer que não podem ignorá-las ou eliminá-las. Em vez disso, os gerentes são aconselhados a adotar a ocorrência de cisnes negros e a existência de incertezas conhecidas e desconhecidas para a exploração do conhecimento (prévio).

Description

Keywords

Black Swan events Uncertainty Unknown unknowns Antiknowledge Strategy Disruption COVID-19 Eventos Cisne Negro Incerteza Incertezas desconhecidas Conhecimento prévio Estratégia Disrupção

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue