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Critical factors across stages of development in european markets : luxury skincare industry

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Abstract(s)

The skincare industry had been facing a worldwide trend which generated an impact on the consumption of Luxury skincare. In developed markets, the prestige skincare industry stabilized and matured throughout the years, nevertheless, in less developed markets the industry continued to be underdeveloped, which led to considerably lower performance outcomes. This study examined the luxury skincare industry across three markets in different stages of development: developed markets, emerging markets and frontier markets. The analysis focused on three central perspectives that should be taken into account when doing business: the market factors, the consumption patterns and the cultural factors, specific to each stage of development. The results demonstrated that, in fact, different market types demand different necessities, entailing different critical factors which, therefore, led to the conclusion that the three markets shouldn’t be equally approached, additionally, at the end of the day, luxury skincare companies need to learn how to behave in order to better understand the specificities of the markets they are operating in.
A indústria de cuidados de pele tem observado uma tendência positiva a nível mundial, o que gerou um impacto no consumo de cuidados de pele de luxo. Em mercados desenvolvidos, a indústria de cuidados de pele de prestígio estabilizou e atingiu a fase de maturidade, ao longo dos anos, no entanto, em mercados menos desenvolvidos, a indústria continua pouco desenvolvida, o que resulta em baixos níveis de desempenho. Este estudo examinou a indústrias de cuidados de pele de luxo em três mercados em diferentes fases de desenvolvimento: mercados desenvolvidos, mercados emergentes e mercados fronteira. A análise teve como foco três perspetivas cruciais que deveriam ser consideradas quando negócios são realizadas: os fatores de mercado, o padrão de consumo dos consumidores e os fatores culturais, específicos a cada estado de desenvolvimento. Os resultados demonstraram que, de facto, diferentes tipos de mercado têm diferentes necessidades e distintos fatores críticos, o que permitiu concluir que mercados diferentes não devem ser tratados da mesma forma, consequentemente, as empresas de cuidados de pele de luxo necessitam de aprender as melhores práticas para melhor responder às especificidades dos mercados em que operam.

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Skincare Luxury skincare Luxury Developed markets Emerging markets Frontier markets Culture Value perceptions Cuidados de pele Luxo Cuidados de pele de luxo Mercados desenvolvidos Mercados emergentes Mercados fronteira Cultura Perceções de valor

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