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Product eliminations : consumer costs and the impact on satisfaction and loyalty

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152116300 Pedro Leitão W.pdf1.17 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Nowadays, consumers want to have a big wide variety of product offerings available and companies launch extended product lines and innovations to meet such demand. However, not every product turns out to be a top performer. In fact, 75% of consumer-packaged goods and retail products fail to reach $7.5 million in the first year on the market. These failed products can even decrease firm’s profitability and earnings, which justifies the implementation of product eliminations. Product Elimination is defined as the decision of a company to end the production and marketing of a product, and existing work suggests that it is a valuable tool to free resources that can be invested in other promising products. Nevertheless, companies need to be cautious and understand the impact this tool may have on consumer relationships. The main purpose of this dissertation is to study the impact of consumer costs derived from product elimination on satisfaction and loyalty towards the company responsible for the elimination. Primary and secondary data were collected from a conducted survey and by consulting existing literature on the proposed topics. In the end, it was proved that consumer costs of a product elimination negatively impact satisfaction and loyalty after the elimination. Moreover, satisfaction after elimination positively impacts loyalty and mediates the effect of consumer costs on loyalty.
Hoje em dia, os consumidores querem ter uma grande variedade de oferta de produtos disponível e as empresas desenvolvem linhas de produto alargadas e inovações para satisfazer essa procura. No entanto, nem todos os produtos chegam a ser um sucesso. Na verdade, 75% dos bens de consumo e produtos de retalho não atingem os $7.5 milhões no primeiro ano de comercialização. Estes produtos falhados podem até diminuir a rentabilidade e os ganhos da empresa, o que justifica a implementação de eliminações de produto. Eliminação de produto é definido como a decisão pela empresa de acabar com a produção e marketing de um produto. Estudos feitos sugerem que é um instrumento valioso que permite libertar recursos que podem ser utilizados em produtos mais promissores. Porém, as empresas devem ser cuidadosas e perceber o impacto que esta ferramenta poderá ter na relação com os consumidores. O objetivo principal desta dissertação é estudar o impacto dos custos para o consumidor derivados da eliminação de produto na satisfação e lealdade relativamente à empresa responsável pela eliminação. Dados primários e secundários foram coletados através de um questionário e através da literatura existente sobre os temas propostos. No final, foi provado que os custos para o consumidor de uma eliminação de produto impactam negativamente a satisfação e lealdade após a eliminação. Ao mesmo tempo, a satisfação depois da eliminação impacta positivamente a lealdade e serve de mediador no efeito dos custos para o consumidor na lealdade.

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