Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Avaliação externa de ambientes de e-commerce

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
gestaodesenvolvimento19_67.pdf757.22 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Na vasta literatura existente sobre avaliação de websites e/ou portais, qualidade, web-design e usabilidade são as dimensões mais utilizadas na criação de modelos de avaliação, no entanto, encontramos evidencias para a importância da estratégia como dimensão condicionadora de todas as outras. Não encontrando registo da união das quatro dimensões num único modelo, apresentamos uma proposta de visão integrada, para uma avaliação externa de ambientes de e-commerce, uma vez que a probabilidade de sucesso de um website depende da integração das dimensões referidas e fatores externos capazes de acrescentar valor ao consumidor. In the vast literature on Web site evaluation and / or portals, quality, usability and web design are the most used dimensions in the creation of evaluation models, however, we found evidence of the importance of strategy as a dimension that all the others depend on. As we haven’t found any record of the union of the four dimensions in a single model, we present a proposal for an integrated vision, for an external evaluation of e-commerce environments, since the probability of success of a website depends on the integration of these dimensions and external factors that can add value to the consumer.
In the vast literature on Web site evaluation and / or portals, quality, usability and web design are the most used dimensions in the creation of evaluation models, however, we found evidence of the importance of strategy as a dimension that all the others depend on. As we haven’t found any record of the union of the four dimensions in a single model, we present a proposal for an integrated vision, for an external evaluation of e-commerce environments, since the probability of success of a website depends on the integration of these dimensions and external factors that can add value to the consumer.

Description

Keywords

Avaliação Website Portal Modelo Qualidade Usabilidade Design Informação Utilizador Internet Evaluation Model Quality Usability Information User

Pedagogical Context

Citation

RODRIGUES, Tomé ; ANDRADE, António - Avaliação externa de ambientes de e-commerce. Gestão e Desenvolvimento. Viseu. ISSN 0872-556X. Nº 19 (2011), p. 67-90.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Universidade Católica Portuguesa, Centro Regional das Beiras, Departamento de Economia, Gestão e Ciências Sociais

CC License

Altmetrics