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The impact of robotic process automation on On-Demand Grocery Delivery companies

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Abstract(s)

This study examines the potential impact of Robotic Process Automation on On-Demand Grocery Delivery companies. Robotic Process Automation is a technology that performs if-then-else statements in order automate simple and repetitive tasks that are usually done by humans. On-Demand Grocery delivery companies mainly emerged during the Covid-19 pandemic and offer their customers the delivery of groceries to their homes within 10 to 30 minutes. Initially focusing on extreme growth and expansion their focus is now switching more towards profitability. Through a qualitative research based on 9 interviews with both RPA and On-Demand Grocery experts, as well as secondary data in form of academic articles and reports, this study aims to answer if RPA can help these companies. This study reveals that the level of digitization within these On-Demand Grocery Delivery companies is relatively low and therefore RPA in general can have a positive impact. This is true among different KPIs and in different business units of a On-Demand Grocery Delivery company. Nonetheless, the study also shows that the opinions between the two expert groups differ widely, both in terms of the impact on the KPIs as well as the impact on the different business units. Also, there are several aspects of On-Demand Grocery Delivery companies and their current processes that might complicate the implementation of RPA.
Este estudo examina o impacto potencial da Robotic Process Automation nas empresas de entregas de mercearias a pedido. A Robotic Process Automation é uma tecnologia que executa declarações if-then-else a fim de automatizar tarefas simples e repetitivas que são normalmente realizadas por seres humanos. As empresas de entregas de mercearias a pedido surgiram principalmente durante a pandemia de Covid-19 e oferecem aos seus clientes a entrega de mercearias às suas casas dentro de 10 a 30 minutos. Inicialmente concentrando-se no crescimento e expansão extremos, o seu foco está agora a mudar mais para a rentabilidade. Através de uma pesquisa qualitativa baseada em 9 entrevistas com especialistas da RPA e da Mercearia a Pedido, bem como dados secundários sob a forma de artigos académicos e relatórios, este estudo pretende responder se a RPA pode ajudar estas empresas. Este estudo revela que o nível de digitalização dentro destas empresas de Mercearia a Pedido é relativamente baixo e por isso a RPA em geral pode ter um impacto positivo. Isto é verdade entre diferentes KPIs e em diferentes unidades de negócio de uma empresa de Entrega de Mercearia a Pedido. No entanto, o estudo também mostra que as opiniões entre os dois grupos de peritos diferem muito, tanto em termos do impacto nos KPIs como do impacto nas diferentes unidades de negócio. Além disso, existem vários aspectos das empresas de Entrega de Mercearia a Pedido e os seus processos actuais que podem complicar a implementação da RPA.

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RPA On-Demand Grocery Delivery Intelligent automation Process automation Empresas de entregas de mercearias a pedido Automação inteligente Automação de processos

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