Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Business adaptive strategies in crisis : the case of Hilton Hotels Worldwide

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203278844.pdf1.22 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

The following thesis, presented in the form of a case study, highlights the company Hilton Hotels Worldwide inserted in the hospitality industry. Hilton is an American company and one of the oldest companies in its industry. In the case, it is explained how the company adapted the main strategies and consequently the business to the Covid-19 pandemic which gave rise to an economic crisis in the world. Additionally, it presents the main global impacts to the industry and to the business, leading to an immediate and rapid response to maintain one of the leading spots in the market. During Covid-19 pandemic, the hospitality industry suffered many changes due to the government restrictions imposed during almost two years. The changes were completely unpredictable for the companies since it changed the measures from country to country. An urgent need to restructure was needed, so Hilton adapted the strategies to an ever-changing environment with the changes in demand and in consumer behavior. Following the case, it is presented with some theoretical background concepts, as a pedagogical instrument, to better understand the case. Finally, the resolution notes show guidelines on how to apply the case in a management course for bachelor’s or master’s degree. The professor can use the proposed assignment questions and the author’s analysis of the case as an additional support.
A seguinte tese, apresentada na forma de estudo de caso, centra-se na Hilton inserida na indústria hoteleira. A Hilton é uma companhia americana e uma das mais antigas na sua indústria. Neste estudo de caso é explicado como a companhia adaptou as suas principais estratégias e consequentemente o seu negócio à pandemia, que deu origem a uma crise económica no mundo. São apresentados os principais impactos a nível global na indústria e no negócio, que levaram a uma resposta imediata para manter o seu lugar como uma das companhias líderes do mercado. Durante a pandemia, a indústria hoteleira sofreu várias mudanças resultantes das restrições impostas pelo governo durante quase 2 anos. As mudanças eram completamente imprevisíveis para as empresas, sendo que as medidas se alteravam de país para país. Era necessária uma urgente reestruturação da empresa, por isso a Hilton teve de adaptar as suas estratégias a este ambiente em constante mudança, com alterações ao nível da procura e do comportamento do consumidor. Seguido do estudo de caso, são apresentados conceitos teóricos, como ferramenta pedagógica, para uma melhor compreensão do caso. Por último, na proposta de resolução são apresentadas notas de como aplicar o caso em cursos de gestão, em licenciaturas e mestrados. O professor poderá utilizar as questões propostas e também a análise do caso do autor como suporte adicional.

Description

Keywords

Strategy Hotel Business Industry Dynamic capabilities Resources Crisis Covid-19 pandemic Impact Growth Estratégia Negócio Indústria Capacidades dinâmicas Recursos Crise Pandemia do covid-19 Impacto Crescimento

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue