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Expanding Indie Campers’ presence in the U.S. : development of a strategy for success in the RV market

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Indie Campers, a Portuguese native scale­up, that operates in the recreational vehicle market, has become one of the fastest­growing companies in the world. This thesis aims to present a strategy to expanding Indie Campers’ presence in the U.S. RV market. The literature on internationalization and consumer behaviour provides valuable insights for Indie Campers’ expansion strategy. By evaluating the key drivers and barriers to success, the U.S. rental and sales RV market, and the competitive landscape, this thesis will present the roadmap to establish the company as one of the leaders in the market. Through the analysis of three strategic frameworks: PESTEL analysis, Porter’s Five Forces analysis, and SWOT analysis, the thesis will present comprehensive insights for the U.S market. Based on the findings from these three analyses, a strategic plan is developed. Acknowledging the limitation of this research, such as the rapid evolution of the market, this thesis provides valuable insights for Indie Campers' expansion into the US market. It underscores the importance of adapting marketing strategies, establishing a strong physical presence, ensuring consistent quality, and navigating regulatory complexities.
Indie Campers, é uma scale­up Portuguesa que opera no mercado de veículos recreativos. Tornou­se uma das empresas com o crescimento mais rápido do mundo. Esta tese tem como objetivo apresentar uma estratégia para expandir a presença da Indie Campers no mercado de veículos recreativos nos EUA. A literatura sobre internacionalização e comportamento do consumidor oferece insights valiosos para a estratégia de expansão da Indie Campers. Este estudo tem como objetivo avaliar os principais impulsionadores e barreiras do seu sucesso, o mercado de aluguer e venda de veículos recreativos nos EUA, e respetiva concorrência, estabelecendo assim a linha condutora para se estabelecer como uma empresa líder de mercado. Através da análise de três frameworks estratégicas: análise PESTEL, análise das Cinco Forças de Porter, e análise SWOT, a tese apresentará resultados abrangentes para o mercado dos EUA e, com base nos resultados destas três análises, é desenvolvido um plano estratégico. Uma das principais limitações deste estudo é a rápida evolução do mercado, sendo que esta tese oferece soluções para a expansão da Indie Campers no mercado dos EUA. Concluindo, destaca­se a importância de adaptar as estratégias de marketing, estabelecer uma forte presença física, garantir a consistência na qualidade, e orientar regulamentos complexos.

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Internationalization Expansion strategy U.S recreational vehicle market Internacionalização Estratégia de expansão Mercado de veículos recreativos dos EUA

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