Repository logo
 
Publication

Navigating the digital highway : a case study of Volkswagen group’s Cariad and a make-or-buy decision

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Magalhães
dc.contributor.authorCallecchia, Lorenzo Giovanni Castrovinci
dc.date.accessioned2023-11-27T14:06:55Z
dc.date.available2024-05-27T00:30:41Z
dc.date.issued2023-10-16
dc.date.submitted2023-09-12
dc.description.abstractThis Case Study is about the Volkswagen group and its subsidiary Cariad. Volkswagen is one of the worldwide biggest original equipment manufacturers groups in the automotive industry. Since the automotive industry is affected by the digital transformation VW must face several challenges to remain competitive. In the wake of digitalization, automobile manufacturers around the world are trying to develop a software to enable cars to drive autonomously. Autonomous driving vehicles seems to be the big innovation that the digitalization brings into the automotive industry. Due to the increased demand for digital products, Volkswagen established Cariad in 2019 to concentrate the group's research and development department and provide its brands with innovations for software-driven vehicles. However, lacking in software development expertise the company faced a make-or-buy decision regarding its development for self-driving cars. The options are to develop it in-house, enter joint developments or to buy the software as soon as the market permits. The Dissertation includes a Literature Review of topics related to the issues raised by the Case Study such as disruptive innovation, vertical integration, and transaction cost theory. Furthermore, a Teaching Note is offered to assist instructors in in-class discussions, evaluating the impact of digitalization on VW and its strategic approach for a successful digital transformation.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo de caso é sobre o grupo Volkswagen e a sua filial Cariad. A Volkswagen é um dos maiores grupos mundiais de fabricantes de equipamento original na indústria automóvel. Uma vez que a indústria automóvel é afetada pela transformação digital, a VW tem de enfrentar vários desafios para se manter competitiva. Na sequência da digitalização, os fabricantes de automóveis de todo o mundo estão a tentar desenvolver um software que permita que os automóveis conduzam de forma autónoma. A condução autónoma de veículos parece ser a grande inovação que a digitalização traz para a indústria automóvel. Devido ao aumento da procura de produtos digitais, a Volkswagen criou a Cariad em 2019 para concentrar o departamento de investigação e desenvolvimento do grupo e fornecer às suas marcas inovações para veículos movidos a software. No entanto, a falta de conhecimentos especializados em desenvolvimento de software obriga a empresa a tomar uma decisão de compra ou venda relativamente ao desenvolvimento de veículos autónomos. As opções são desenvolver internamente, participar em desenvolvimentos conjuntos ou comprar o software assim que o mercado o permitir. A Dissertação contém uma Revisão da Literatura sobre temas relacionados com as questões levantadas no Estudo de Caso, tais como inovação disruptiva, integração vertical e teoria dos custos de transação. Além disso, oferece uma Nota de Ensino para auxiliar os instrutores nas discussões em sala de aula, avaliando o impacto da digitalização na VW e sua abordagem estratégica para uma transformação digital bem-sucedida.pt_PT
dc.identifier.tid203377788pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/43199
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectDigitalizationpt_PT
dc.subjectAutomotive industrypt_PT
dc.subjectVertical integrationpt_PT
dc.subjectDisruptive innovationpt_PT
dc.subjectTransaction cost theorypt_PT
dc.subjectMake-or-buypt_PT
dc.subjectDigitalizaçãopt_PT
dc.subjectIndústria automóvelpt_PT
dc.subjectIntegração verticalpt_PT
dc.subjectInovação disruptivapt_PT
dc.subjectTeoria dos custos de transaçãopt_PT
dc.titleNavigating the digital highway : a case study of Volkswagen group’s Cariad and a make-or-buy decisionpt_PT
dc.title.alternativeNavegando na rodovia digital : um estudo de caso da Cariad do grupo Volkswagen e una decisão de fazer ou comprarpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203377788.pdf
Size:
1.04 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: