Repository logo
 
Publication

Dupes versus original luxury products : the impact of product similarity and opportunity costs on consumers’ purchase behaviors and perceptions

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorColaço, Vera Herédia
dc.contributor.authorBreser, Emily Sophie
dc.date.accessioned2024-05-22T13:59:27Z
dc.date.available2024-11-22T01:30:49Z
dc.date.issued2024-01-31
dc.date.submitted2024-01
dc.description.abstractThe luxury market has grown steadily in recent years and is expected to continue to grow over the next five years (Statista, 2023b). However, not everyone who wants to consume luxury goods can afford them. As a result, there is a market for counterfeits and dupes. Unlike counterfeits, dupes (the short version of duplicates) are legal and particularly popular on social media. The impact of counterfeits on the economy, governments, and the original brand, as well as the reasons for consumers to buy counterfeits, have already been investigated. However, limited research about dupes exists in these areas. This research focuses on the impact of the product similarity between the dupe and the original product on consumers’ purchase behaviors and perceptions and the moderating role of opportunity costs. The findings of an experimental study show that a high level of product similarity and a low level of opportunity costs lead to a greater willingness to pay. Perceptions about the dupes’ quality also increase when faced with lower opportunity costs. However, results show that price perceptions and purchase intention for the dupe increase with higher opportunity costs. Consumers’ status motive also influences the results. Furthermore, theoretical, and managerial implications are considered. These relate primarily to the marketing activities that brands should focus on for their various target groups.pt_PT
dc.description.abstractO mercado do luxo tem crescido de forma constante nos últimos anos e prevê-se que continue a crescer nos próximos cinco anos (Statista, 2023b). No entanto, nem toda a gente que quer consumir bens de luxo os pode comprar. Consequentemente, existe um mercado de contrafacções e falsificações. As imitações (versão abreviada de duplicados) são legais, ao contrário das contrafacções, e são particularmente populares nas redes sociais. O impacto das contrafacções na economia, nos governos e na marca original, bem como as razões que levam os consumidores a comprar contrafacções, já foram investigados. No entanto, não existe investigação sobre as falsificações nestes domínios. Esta investigação centra-se no impacto da semelhança do produto entre a contrafação e o produto original nos comportamentos e perceções de compra dos consumidores, bem como no papel moderador dos custos de oportunidade. Os resultados de um estudo experimental mostram que um elevado nível de semelhança do produto e um baixo nível de custos de oportunidade conduzem a uma maior disponibilidade para pagar. As perceções sobre a qualidade do produto duplicado também aumentam quando os custos de oportunidade são mais baixos. No entanto, a a perceção do preço e intenção de compra aumentam quando os custos de oportunidade são mais elevados. O motivo do estatuto dos consumidores também influencia os resultados. Além disso, são consideradas implicações teóricas e de gestão. Estas relacionam se principalmente com as atividades de marketing em que as marcas se devem concentrar para os seus vários grupos-alvo.pt_PT
dc.identifier.tid203589300pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45224
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxury productspt_PT
dc.subjectDupespt_PT
dc.subjectPurchase behaviorpt_PT
dc.subjectConsumers' perceptionspt_PT
dc.subjectProduct similaritypt_PT
dc.subjectOpportunity costspt_PT
dc.subjectProdutos de luxopt_PT
dc.subjectComportamento de comprapt_PT
dc.subjectPercepções dos consumidorespt_PT
dc.subjectSemelhança de produtopt_PT
dc.subjectCustos de oportunidadept_PT
dc.titleDupes versus original luxury products : the impact of product similarity and opportunity costs on consumers’ purchase behaviors and perceptionspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203589300.pdf
Size:
813.72 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: